Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Google är generellt vansinnigt snabb. Som exempel kan vi ta WN där nya inlägg brukar registreras och indexeras av Google inom 3-4 minuter.
Men Google är mer misstänksam än tex Yahoo. Dvs Google vill gärna försäkra sig om att en ny webbsida är legitim innan den tas med i index och blir sökbar. Har Googlebot redan varit på besök behöver du egentligen bara vänta. Förutsatt att du har unikt innehåll på webbsidan så kommer du tillslut att bli sökbar.
|
Ja, Googlebot har varit på besök ett antal gånger, tog sig en kopp kaffe och lite kakor... Han var dock ovanligt neutral i ansiktet och såg ut som en traditionell hälsoinspektör...
Definitionen på "unikt innehåll"? Ja, jag har skrivit allt material själv och det rör ett specifikt område inom hälsa. Så det bör finnas en viss kvalitet...
När jag kör site:
http://min.doman.se på google ser jag google listar typ 15 sidor av mina drygt 40. Senaste var för 3 dagar sedan. Resten för 5 dagar sedan. Det lustiga är att en del visas med kryptiska tecken, men det kanske har att göra med att jag hade angett utf-8 utan att specificera språkregionen? Detta är korrigerat nu iaf.
Sedan verkar ju inte alla sidor vara cachade heller... Det är väl ändå ett tecken på att jag ännu inte har blivit fullt indexerad av Google?