FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag ska köpa ett nytt webbhotell. Jag undrar, vilket av dessa webbhotell rekommenderar ni? http://www.binero.se eller http://www.one.com Eller någon annan under 70 kr månaden`? Jag är ganska oproffesionell, kan endast koda HTML, osv. Kan inget om databaser osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Då skall du antagligen välja one.com, Bineros kontrollpanel är någonlunda krånglig samt saker och ting har en tendens att inte fungera som det skall (finns en tråd om det). One.com är enkelt att komma igång med, de har online support 24/7 samt kontrollpanelen är enkel att förstå sig på (dessutom är de billigare).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle dock behöva ha ett par domänamn, och då kan priset höjas. Skulle vara bra med lite webbutrymme också..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska du få bra överblick och ha många domäner så är binero torligtvis det självklara valet, då du inte får ha fler en en domän på ett konto host one.com.
Binero 2.0 är inte alls lika krånglig som första versionen så jag skulle rekommendera denna. Problemet, eller ja - som det var för bara någon månad sedan - var att det gick väldigt segt. Men den senaste månaden har jag inte riktigt upplevt att det går segt. Har själv 3 olika domäner hos binero kopplat till samma konto. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Binero helt klart. Har haft konton hos båda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
@zenda: Du får köpa ett konto för varje domän. Så med .se domäner blir som billigast:
95 + (12*12) + 115 = 354:- Första året och 239:- åren efter det (per domän/konto). Jag betalar hos Binero för 3 domänar och ett Företagskonto: (138*12) + (99*2) + 89 + 100 = 2043:- första året och 1943:- åren efter det. Hade jag tagit privatpaketet: (69*12) + (99*2) + 89 + 100 = 1215:- första året och 1115:- åren efter det. Hade jag varit hos one.com: (((45*12) + 99) + 115) * 3) - 10 = 2252:- första året och 2137:- åren efter det. (Hade fortfarande inte kunnag jämföra med binero, då one.com inte erbjuder så mycket) Senast redigerad av Vebut den 2010-08-27 klockan 09:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade rekommenderat one.com då jag haft en hel del problem med Binero sen innan. Men eftersom du ska ha flera domäner så kanske du blir tvungen att välja Binero.
Håll oss gärna uppdaterade. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv har jag konto på både Loopia och Binero. Loopia och Binero har uppdaterat sina kontrollpaneler relativt nyligen så jag tycker de är likvärdiga.
Ta den av de två som är billigast, tror båda har någon form av starterbjudande just nu. Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|