FAQ |
Kalender |
2010-09-17, 09:31 | #11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag instämmer med AndreasJohansson. Det finns nog många här som kan hjälpa dig här. SEO handlar mer om förnuft och förbättring av text och kod (titlar, h-taggar, frekvens av relevanta sökord osv) än att spamma med länkar på "halvskumma sidor" som Google kan uppfatta som "bad". Givetvis krävs det lite bra inlänkar till sajten också. Det får man dels genom att göra en toppklassig webbsida och erbjuda bra service, men även genom genomtänkta länkbyten, publicering på SERIÖSA och SEO-vänliga länksidor / kataloger osv.
2010-09-17, 11:00 | #12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2010-09-17, 12:36 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad händer när du slutar betala? Dina länkar försvinner, alt. du får inga nya länkar och du sjunker i sökreslutaten. Sökresultatet skapar knappast något bestående intryck för potentiella kunder och pengarna är "borta".
Om vi räknar med att du betalar under 4 månader, dvs. 55 k kr, så är ett alternativ att anställa en SEO-konsult på heltid i en månad, eller två månader på halvtid. Jag är övertygad att du kan hitta en konsult som både överför kunskap till dig och som hjälper dig igång vilket i längden kommer ge mycket bättre resultat per satsad krona. Alternativt kan du anställa en webbutvecklare, redaktör el. dyl. för att förbättra dina webbsidor under en lite längre tid. Som vanlig ska man ju börja sig med att fråga, varför behöver jag marknadsföra mig och vad vill jag uppnå? Därefter, vad är lämpliga metoder för detta? Om du trots allt väljer Jajja, förhandla om priset! 11 000 kr i startavgift och sen per månad är mycket. |
||
Svara med citat |
2010-09-17, 21:23 | #14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du lägger 11000 kr på detta per månad + startavgift 11000 så blir det mycket pengar, jag skulle råda att förhandla så du får en resultatbaserat arvode med dem, om du anlitar dem i 6 månader så kan de få 10% av din ökade (jämfört med motsvarande månad året före) försäljning under dessa månader. Du kan ju förskjuta det en månad så om de börjar i Oktober så räknar du arvodet från försäljningen i November och lika många månader framåt.
Det finns inget värde i att betala per klick, men däremot ett tydligt värde i ökad försäljning. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|