FAQ |
Kalender |
2010-10-23, 16:49 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan har tänkt att köra Multipress på min blogg, men den säger bara följande:
Citat:
Någon som har erfarenhet av multipress, hos Binero? //Carl - en ledsen bloggare |
||
Svara med citat |
2010-10-23, 16:56 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
du behöver en .htaccess bit som jag har för mig följer med WPmu
sedan behöver du ett dns inlägg i stil med: *.domän.se. CNAME domän.se. sedan har du webservern som behöver tillåta wildcard subdomäner. tex att lägga till * som subdomän till din domän funkar i vissa kontrollpaneler. |
||
Svara med citat |
2010-10-23, 17:26 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Dessa inställningar har jag gjort, i kontrollpanelen hos binero...
Jag är ingen expert på DNS hantering, men borde det inte att funka attksriva apa.spabehandling.net nu och sp blir jag skickad till spabehandling.net?? Provade men det funkade inte... Dessa är inställningarna www CNAME spabehandling.net. Ändra * CNAME spabehandling.net. Ändra |
||
Svara med citat |
2010-10-23, 17:41 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du måste även göra motsvarande inställningar i webbservern. Det måste alltså göras både i DNS och på webbservern. Fråga Bineros support om hjälp.
|
|||
Svara med citat |
2010-10-23, 18:04 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
vissa leverantörer behöver göra det manuellt och vissa kan du göra via kontrollpanelen. i vissa fall så går det att lägga till * som en subdomän i din kontrollpanel för just hemsidor. inte dns, utan just för där du gör subdomäner för siter. Vet dock inte om binero har detta eller hur bineros system ser ut. Det var länge sedan jag behövde gå in i kontrollpanelen när jag hjälpt kunder flytta/fixa saker.. |
||
Svara med citat |
2010-10-23, 23:17 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack jag gör det är noob på detta så ber om ursäkt för att jag inte fattade...
|
||
Svara med citat |
2010-10-23, 23:21 | #7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
och vi har alla vart noobs på ALLT! Så jag hade inte oroat mig för mycket om det :P. Jag vet mycket om lite och lite om mycket, och då kan de enklaste uppgifter för andra kännas som de svåraste för mig :P och tvärt om.. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|