Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Citynetwork brädar Binero med .nu domän för 9 kr och slänger med 12 mån webbhotell...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-02, 15:43 #21
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
För några år sedan då IIS körde en kampanj med domäner för 1 kr och jag köpte ett par hundra domäner, sedan fick jag en kartong med fakturor från IIS, och det var samma där, betalar man dem inte så förfaller dem. ibland får jag fakturor från Loopia med, så jag tror dem flesta kör med den modellen.
Ännu värre när de skickar det via posten nästföljande år efter en sådan kampanj, så mycket onödigt arbete och kostnader. Sedan är det jobbigt att slå in 100+ OCR-nummer för de som ska förnya. Borde finnas bättre och enklare lösningar i kontrollpanelen där man anger sitt kreditkort och vid registrering kan välja automatisk förnyelse, manuell med påminnelse, eller manuell utan påminnelse. Samt att man kan flagga domäner som ej förnyelse så att man redan vet att man har tagit ställning till att inte förnya domänen, så att man inte tänker över samma sak 20 gånger.
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 15:51 #22
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Alltså RUSKIGT jädra dåligt bemötande har jag fått av CityNetwork.

Har klagat på dem tidigare, då så ville en i support att jag skulle ta problemet med honom här på WN i stället.
Så det gjorde jag, skulle få kompsensation i stället i form av ett års webhotell som de skulle bjuda på. Skulle bara återkomma i november för att då hade de fått deras nya kontrollpanel.

Så vad gjorde jag? Jo jag skrev i tisdags (den 30e) och frågade om de hade fått den nya kontrollpanelen.

Jovisst det hade dem och som svar får jag att jag ska vänta tills på eftermiddagen i stället.

Så på eftermiddagen (igår) får jag ett meddelande om deras nya erbjudande (de som står här i tråden).

Då så svarar jag tillbaka att hela poängen var att jag skulle kompenseras och jag skulle bli bjuden på ett webhotell. Inte få samma erbjudande som de andra.

Varpå jag får ett relativt drygt svar:

"Njo men det är 9 kronor? Dvs du får ett år kostnadsfritt - för pengen av en godisbit. Det skulle vara mycket mer jobb att lägga in på annat sätt för oss båda tror jag.

Kanske jag kan bjuda tillbaka de 9 kronorna någongång om vi träffas. :-)

Känns det ok?"

Jag struntar väl i om det är 9 kronor, från början ville jag bara säga upp det och nu gick jag med på att prova det om jag fick det GRATIS. Sedan att det är samma erbjudande som ligger på deras sida också.. det gör mig ännu mer förbannad.

Nej jag har ingen bra erfarenhet av det här företaget. Ännu en gång blir man i princip spottad i ansiktet.

Senast redigerad av Muqito den 2010-12-02 klockan 15:58
Muqito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 17:17 #23
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Muqito Visa inlägg
Alltså RUSKIGT jädra dåligt bemötande har jag fått av CityNetwork.

Har klagat på dem tidigare, då så ville en i support att jag skulle ta problemet med honom här på WN i stället.
Så det gjorde jag, skulle få kompsensation i stället i form av ett års webhotell som de skulle bjuda på. Skulle bara återkomma i november för att då hade de fått deras nya kontrollpanel.

Så vad gjorde jag? Jo jag skrev i tisdags (den 30e) och frågade om de hade fått den nya kontrollpanelen.

Jovisst det hade dem och som svar får jag att jag ska vänta tills på eftermiddagen i stället.

Så på eftermiddagen (igår) får jag ett meddelande om deras nya erbjudande (de som står här i tråden).

Då så svarar jag tillbaka att hela poängen var att jag skulle kompenseras och jag skulle bli bjuden på ett webhotell. Inte få samma erbjudande som de andra.

Varpå jag får ett relativt drygt svar:

"Njo men det är 9 kronor? Dvs du får ett år kostnadsfritt - för pengen av en godisbit. Det skulle vara mycket mer jobb att lägga in på annat sätt för oss båda tror jag.

Kanske jag kan bjuda tillbaka de 9 kronorna någongång om vi träffas. :-)

Känns det ok?"

Jag struntar väl i om det är 9 kronor, från början ville jag bara säga upp det och nu gick jag med på att prova det om jag fick det GRATIS. Sedan att det är samma erbjudande som ligger på deras sida också.. det gör mig ännu mer förbannad.

Nej jag har ingen bra erfarenhet av det här företaget. Ännu en gång blir man i princip spottad i ansiktet.
Har bara bra erfarenheter av CN fast de är konkurrent.

Det är 9 kronor skillnad. Tror väl att de säkert gett dig gratis om de inte kört denna kampanj nu. Nu får du ju dessutom en domän också. Som sagt.. 9 kronors skillnad och då måste du posta ett klagomål i denna tråd? :S
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 19:46 #24
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Ruskigt dåligt är väl en överdrift, eller?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 21:03 #25
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Skulle vara trevligt om de implementerade stöd för Paypal eller åtminstone fullt stöd för kontokortsbetalningar istället för att använda Moneybookers fula lösning.
Oläst 2010-12-02, 21:09 #26
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
Skulle vara trevligt om de implementerade stöd för Paypal eller åtminstone fullt stöd för kontokortsbetalningar istället för att använda Moneybookers fula lösning.
vad är skillnaden på moneybookers och paypal?
paypal är bra mycket krångligare om du inte vill göra ett konto.
Och de har även satt in massa spärrar så du KAN INTE betala med dina kort efter några betalningar.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 21:41 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
Funkar inte kortbetalning? Jag är ganska övertygad om att jag betalade med kort där för några månader sedan utan problem...

Tycker City Network sköter sig alldeles utmärkt än så länge. Supporten är snabb och hjälpsam.
Oläst 2010-12-02, 21:50 #28
Crilles avatar
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2007
Crille Crille är inte uppkopplad
Medlem
Crilles avatar

Reg.datum: May 2007
För mig funkade kortbetalning hur bra som helst igår så de va väl inga problem där.
Crille är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-03, 09:26 #29
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Mycket flitig postare

Muqito - Om du ansåg det vara så fel att lägga 9 kr så hade du kunnat säga det vidare i den diskukssionen du och jag hade. Det fanns en anledning varför jag skrev "känns det ok". Jag var skämtsam i mitt mail då jag trodde att det kanske var enklast för oss båda att lägga de 9 kronorna. Du har dock rätt - det är inte kostnadsfritt så fel av mig.

Då jag felaktigt inte insåg detta så gör vi som så att du går in och gör din beställning. PMar mig här med kundnummer så skall jag se till att vi tar bort dem. Då får du en bonus i form av en domän dessutom...

Känns det ok? Och då menar jag det som en seriös fråga - är det inte ok så kan vi säkert jobba vidare tills det är det... dvs ta det vidare med mig eller någon på support hos oss så fixar vi det.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-03, 09:31 #30
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Marcus - tack för bra feedback. Fula lösning? Vad är det du inte gillar - som jag har förstått det skall moneybookerslösningen (med direktbetalning) funka som payex och andra? Vore jättetacksam om du kan detaljera lite så vi kanske kan fixa. Du behöver inte konto eller annat utan som sagt - det är en ren direktbetalning med kreditkort. Vi kör dock payex i våra rena svenska tjänster kan jag tillägga.

tartareandesire - Roligt att höra att supporten har fungerat. Något som vi satsar stenhårt på och hoppas vi levererar på ett bra sätt. Provat chatten än? Vi kör den lite kortarde tider än så länge då vi själva har lite att lära i rutinerna där. :-) Tiderna lär utökas dock under 2011.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017