FAQ |
Kalender |
2010-12-22, 00:22 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Det är antigen ett webbhotell eller ett minne på internet jag ska starta.
Ett minne på internet då menar jag att folk gör ett account och sedan lägger in filer osv, för ett viss MB som man får gratis och sen om man ska ha mer så får man betala, vad för server behöver man till det osv? Hjälp tack, är det som att sälja webbhotell eller vadå? Behöver hjälp |
||
Svara med citat |
2010-12-22, 00:42 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dropbox???
|
||
Svara med citat |
2010-12-22, 00:44 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
Svara med citat |
2010-12-22, 01:31 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Se till att ha ett bra system för att rensa skit, sidor av den typen fylls väldigt snabbt med barnporr, virus, piratkopior och andra otrevligheter. |
|||
Svara med citat |
2010-12-22, 02:34 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det via en hemsida eller via FTP/SCP man lägger upp/laddar ner filerna.
Är syftet att dela med sig av filer till andra eller att säkerhetskopiera sina egna filer? |
|||
Svara med citat |
2010-12-22, 09:09 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är en hemsida, där dem kan ladda upp filer på sitt egna account, så vi säger att dem får 1GB gratis. Som dem kan ladda upp gratis. Vad för verktyg ska jag använda, vilka tillbehör?
|
||
Svara med citat |
2010-12-22, 09:51 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Börja med webbhotell och väx in i en annan lösning när du vet att du får igång din affär. Du kan då testa kostnadseffektivt.
|
||
Svara med citat |
2010-12-22, 21:02 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en känsla av att du behöver ta några babysteg och lära dig en hel del om internet och denna bransch innan du ens funderar i de banor du gör nu. Det är inget elakt menat utan ett gott råd som kommer löna sig i framtiden.
Svara |
|
|