FAQ |
Kalender |
![]() |
#161 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
De flesta bygger privata "moln" för sin infrastruktur då det ger mest prestanda och säkerhet för pengarna. IaaS gynnar mindre företagen, eller nystartade företag för att snabbt och enkelt få datorkraft. Så har de varit på de företag jag jobbat på eller konsultat på. Och det är även det jag hör av kollegor i branschen. Jag har ingen insyn i TV4, men jag tvivlar på att de kör Amazon för deras primära tjänster. Skulle tro att alla IT-tunga företag idag har några servrar utanför sina egna serverhallar för några saker. Men inte för de primära sakerna, det ger mer för pengarna att köpa in alla infrastrukur och personal själva. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#162 | ||
|
|||
Medlem
|
Alltså, hur mycket får en tråd gå offtopic innan en moderator slår till bromsen. Som det är nu borde en mod städa ut allt om moln och annat väder och lägga detta i en ny tråd, för denna diskusion har fullständigt tagit över här.
Jag vill läsa om det tråden handlar om när jag öppnar den och inte behöva bäddra igenom ett trettiotal inlägg som inte intresserar mig för att hitta sånt som tillhör ämnet. MODERATORER, VAR ÄR NI!!! |
||
![]() |
![]() |
#163 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#164 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#165 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man skall välja rätt ställe att applicera och det är massor och åter massor av vinklar där svenska storföretag bör använda det. Tror snittet att få igång ett projekt i Sveriges storbolag är upp till en vecka för man väntar på en IT avdelning som skall snurra upp en miljö. Bortkastad tid! Med cloud computing hade 50% av projekten varit igång samma dag då man kanske hade den där testmiljön klar som image och det var bara ett knapptryck att få igång det - istället för att vänta en vecka. Så du har rätt - det är inte alla gånger men skall användas hårt och mycket för att vara effektivt. :-) |
||
![]() |
![]() |
#166 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Absolut! :-) Vår lösning är inte "slö" som Bineros - men kan bli bättre utan tvekan. Kontentan är att Atomias lösning har byggts rätt från grunden vilket tex Plesk (i mina ögon) inte har. Där körs allt på en singelmaskin och jag menar allt - dvs mail, dns och web mm. Inget är distribuerat (i standardutförande) vilket skapar känslighet överallt - men är annars bra för kunden i användarvänlighet mm. När vi fick genomgång av detta blev jag lite chockad just hur strukturen var upplagd.
Atomias är byggt klustrat och lastbalanserat men är fortfarande omoget i kontrollpanelen. Under 2011 kommer detta lyftas och då står vi där med rätt grund och fördelarna som de andra haft. Vi tror det är skillnaden och valde denna lösning över Plest, C-panel och andra möjligheter. Vi som webbhotell har inte en chans att sätta till de 30 man som nu exklusivt jobbar med dessa förbättringar. Vi är inte ens så många anställda. :-) Så vi känner detta är helt rätt val - men kommer behöva lite mognad här i korta perspektivet. Nytt tänk som kommer bli bäst under 2011. :-) |
||
![]() |
![]() |
#167 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
#168 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I USA går nu fler och fler runt sina it-avdelningar och skapar servrar i sin webbläsare just för att skapa bättre effektivitet i sin verksamhet. Man har inte råd med något annat. |
||
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
|||
Medlem
|
Igår kväll var sidorna riktigt sega och idag ännu segare, laddtid på ca 18sek, tog o mailade. Fick svar att det var tydligen problem med att det var maximalt antal php processor som var uppnådda. Har inte webhotell koll på sådant, ringer ingen klocka när servrarna blir överbeslastade etc? Måste man själv hålla koll på sådant? *BLIR SÅ TRÖTT*
|
||
![]() |
![]() |
#170 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-07 klockan 16:50 |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|