FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Detta har eventuellt diskuterats tidigare men det ar sa manga Binerotradar sa lite svart hitta den ratta i sa fall.
Binero flyttade precis oss till konto med den nya kontrollpanelen och forutom en bugg som gjorde att vi inte kunde komma at vara namn under nagra dagar sa verkar det fungera nu. Dock ar det ju en helt enorm forsamring i funktionalitet for hanteringen av domaner. Jag kanske missar nagot men enda stallet jag kan se vara namn ar under Domannamn->Auktoriseringskoder Domannamn->Byt namnservrar Pa inget av dessa stallen kan jag se expiry datum och annu mindre sortera domanerna efter detta. Det gar inte langre att fa ut en lista i tex excel format. Gar det heller inte langre att fornya namnen i forvag ? Med tanke pa den enorma tid det tagit att ta fram den nya kontrollpanelen ar det ju ratt forvanande med sadana enorma forsamringar. Eller missar jag nagot ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bineros kontrollpanel är en katastrof som de känt till ända sedan de började med den för något/ (några ? ) år sedan. Följande text är ju klockren:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
För dom som är endast domänkunder/dnskunder hos Binero kommer en ny kontrollpanel lanseras under våren.
Det är vad jag fått höra av kjetil. Sen om det är våren detta året eller om 10 år nämnde han inte. Men den nya kontrollpanelen i 2.0 är under all kritik. Slö, rörig, mindre funktioner (kan ha att göra med att den ska vara enkel) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
City network kör samma panel och där fungerar det bättre, funktionerna i alla fall. Den är väl kanske lite mer överskådlig med deras design eventuellt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu vet jag inte vad Binero har för marginaler på domänförsäljning, men borde inte kunder som enbart nyttjar domän/dns-tjänsten för att peka om vara deras minst lönsamma?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Jag skrev/säger enbart vad Kjetil sa i telefon när jag utryckte mina höga åsikter om deras nya system
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gissningsvis ingen alls. men de kan ju ha licenskostander på atomia systemet som gör att de vill hålla antalet användare i det nere, att bygga en kontrollpanel endast för DNS är inte särskilt svårt eller dyrt för den delen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En domän kostar från IIS 6.66kr exkl moms / månad Det gör: 6.66*12 = 79.92 exklmoms / år Inkl moms: 99.90 Binero tar 99 Sek för en domän, så ja de säljer med förlust. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|