Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Postbox adress?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-03, 17:06 #1
misters avatar
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Flitig postare
misters avatar

Standard Postbox adress?

Har ringt runt till både Skatteverket och Posten för att få svar på min fråga letat runder på nätet men inte hittat något svar alls...

Min fråga lyder

Håller på att starta upp ett postbox företag det jag vill veta är hur man får till sin adress som exempelt nedan

POSTBOXFÖRETAG

BOX 1010

111 222 STAD
mister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-03, 17:12 #2
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, Men många postbox företag har ju sånna här adresser.

Ditt företag
PostBox 10XX
Höjdargatan 2 A
111 11 Stockholm

Kanske ett alt?
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-03, 20:44 #3
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Är det ett företag som hyr ut postboxar du ska starta så behöver du ett storkundspostnummer hos posten. Då behöver du ha ganska många försändelser per dag.

Är det ett företag som bara har postbox som adress så är det bara att hyra en postbox hos posten eller något privat företag som hyr ut sådana.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-10, 00:03 #4
misters avatar
Flitig postare

Flitig postare
misters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inpbox Visa inlägg
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, Men många postbox företag har ju sånna här adresser.

Ditt företag
PostBox 10XX
Höjdargatan 2 A
111 11 Stockholm

Kanske ett alt?
Okej tack, jo jag har sett de men vill ju göra de enklare för kunderna...
Oläst 2011-06-10, 04:59 #5
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Det bero på vem som är operatör. Om det är postens som är operatör av postboxarna, så har postboxarna egna postnummer medan är det en annan operatör än posten, så bruka operatörens namn stå i adressen t.ex Brevia. Det är ganska viktigt att känna till, särskilt då man skicka företagspaket , man kan bli straffdebiterad om skicka företagspaket till postbox.

Citat:
Ursprungligen postat av mister Visa inlägg
Har ringt runt till både Skatteverket och Posten för att få svar på min fråga letat runder på nätet men inte hittat något svar alls...

Min fråga lyder

Håller på att starta upp ett postbox företag det jag vill veta är hur man får till sin adress som exempelt nedan

POSTBOXFÖRETAG

BOX 1010

111 222 STAD
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-10, 13:33 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Det bero på vem som är operatör. Om det är postens som är operatör av postboxarna, så har postboxarna egna postnummer medan är det en annan operatör än posten, så bruka operatörens namn stå i adressen t.ex Brevia. Det är ganska viktigt att känna till, särskilt då man skicka företagspaket , man kan bli straffdebiterad om skicka företagspaket till postbox.
Fast t.ex Brevia har eget postnummer (11479) och det är väl den lösningen som eftersöks. Det är inte så lätt att hitta någon info men vad jag kunde läsa på posten så krävdes det över 600 försändelser per dag (för tätort) för att kunna få ett eget företagspostnummer. Något mindre om det var ett företag som inte låg i tätort.
Oläst 2011-06-11, 11:03 #7

Just brevia är ganska oseriösa , deras VD har tydligen sysslat med en del dumheter.

Citat:
Ursprungligen postat av petlin Visa inlägg
Fast t.ex Brevia har eget postnummer (11479) och det är väl den lösningen som eftersöks. Det är inte så lätt att hitta någon info men vad jag kunde läsa på posten så krävdes det över 600 försändelser per dag (för tätort) för att kunna få ett eget företagspostnummer. Något mindre om det var ett företag som inte låg i tätort.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 12:32 #8
misters avatar
Flitig postare

Flitig postare
misters avatar

Citat:
Okej då vet jag det men de är ju ganska så dumt egentligen man kan ju inte förutspå hur många boxar som kommer att bli uthyrda direkt, så egentligen så är det att köra utan "eget postnummer" sedan när man kommer över Postens gräns så kan man uppgradera till det med andra ord?
Oläst 2011-06-11, 18:30 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Just brevia är ganska oseriösa , deras VD har tydligen sysslat med en del dumheter.
Jo, det har väl varit uppe till granskning några gånger men påverkar ju inte frågan om att de kan vara ett exempel på företag som har eget postnummer och hyr ut postboxar med snygg adress.

Citat:
Ursprungligen postat av mister Visa inlägg
Okej då vet jag det men de är ju ganska så dumt egentligen man kan ju inte förutspå hur många boxar som kommer att bli uthyrda direkt, så egentligen så är det att köra utan "eget postnummer" sedan när man kommer över Postens gräns så kan man uppgradera till det med andra ord?
Jag var kund hos just Brevia för kanske 15 år sedan eller mer (och oavsett vad VD höll på med så fungerade tjänsten postbox väldigt bra). Jag har för mig att de från början hade adress där man fick kalla boxen Namn/företag, Breviabox XXX samt till det en gatuadress och vanligt postnummer för området.

Men sedan ändrades det till eget postnummer och att man då kunde få till en snyggare adress med sitt namn eller företagsnamn, Box xxx samt det nya postnumret.

Så man måste nog visa för posten att man verkligen kommer upp i rätt mängd post innan man kan få eget postnummer (de finns ju bara 90 000 postnummer totalt om de minst måste börja med 1 och hade man för lösa regler skulle nog de ta slut snabbare än bra domännamn).

Senast redigerad av petlin den 2011-06-11 klockan 18:34
Oläst 2011-06-11, 19:55 #10
misters avatar
Flitig postare

Flitig postare
misters avatar

Citat:
Jo, det har väl varit uppe till granskning några gånger men påverkar ju inte frågan om att de kan vara ett exempel på företag som har eget postnummer och hyr ut postboxar med snygg adress.

Jag var kund hos just Brevia för kanske 15 år sedan eller mer (och oavsett vad VD höll på med så fungerade tjänsten postbox väldigt bra). Jag har för mig att de från början hade adress där man fick kalla boxen Namn/företag, Breviabox XXX samt till det en gatuadress och vanligt postnummer för området.

Men sedan ändrades det till eget postnummer och att man då kunde få till en snyggare adress med sitt namn eller företagsnamn, Box xxx samt det nya postnumret.

Så man måste nog visa för posten att man verkligen kommer upp i rätt mängd post innan man kan få eget postnummer (de finns ju bara 90 000 postnummer totalt om de minst måste börja med 1 och hade man för lösa regler skulle nog de ta slut snabbare än bra domännamn).

Jag tackar för hjälpen, nu har jag fått allt klart, ska ringa in till Posten på måndag och kolla upp prisuppgifter etc.

Så får man börja med

Ditt företag
PostBox 10XX
Höjdargatan 2 A
111 11 Stockholm

Sedan när man uppfyller deras krav/gräns så kan man uppgradera sig till det.

Då är det bara att köra på för mig, tusen tack grabbar för er "support" bättre än Posten själv :P
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017