FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har ringt runt till både Skatteverket och Posten för att få svar på min fråga letat runder på nätet men inte hittat något svar alls...
Min fråga lyder Håller på att starta upp ett postbox företag det jag vill veta är hur man får till sin adress som exempelt nedan POSTBOXFÖRETAG BOX 1010 111 222 STAD |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr har jag inget svar på din fråga, Men många postbox företag har ju sånna här adresser.
Ditt företag PostBox 10XX Höjdargatan 2 A 111 11 Stockholm Kanske ett alt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det ett företag som hyr ut postboxar du ska starta så behöver du ett storkundspostnummer hos posten. Då behöver du ha ganska många försändelser per dag.
Är det ett företag som bara har postbox som adress så är det bara att hyra en postbox hos posten eller något privat företag som hyr ut sådana. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det bero på vem som är operatör. Om det är postens som är operatör av postboxarna, så har postboxarna egna postnummer medan är det en annan operatör än posten, så bruka operatörens namn stå i adressen t.ex Brevia. Det är ganska viktigt att känna till, särskilt då man skicka företagspaket , man kan bli straffdebiterad om skicka företagspaket till postbox.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Just brevia är ganska oseriösa , deras VD har tydligen sysslat med en del dumheter.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Men sedan ändrades det till eget postnummer och att man då kunde få till en snyggare adress med sitt namn eller företagsnamn, Box xxx samt det nya postnumret. Så man måste nog visa för posten att man verkligen kommer upp i rätt mängd post innan man kan få eget postnummer (de finns ju bara 90 000 postnummer totalt om de minst måste börja med 1 och hade man för lösa regler skulle nog de ta slut snabbare än bra domännamn). Senast redigerad av petlin den 2011-06-11 klockan 18:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag tackar för hjälpen, nu har jag fått allt klart, ska ringa in till Posten på måndag och kolla upp prisuppgifter etc. Så får man börja med Ditt företag PostBox 10XX Höjdargatan 2 A 111 11 Stockholm Sedan när man uppfyller deras krav/gräns så kan man uppgradera sig till det. Då är det bara att köra på för mig, tusen tack grabbar för er "support" bättre än Posten själv :P |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|