FAQ |
Kalender |
2011-06-29, 17:55 | #11 | |||
|
||||
Medlem
|
Låter fantastiskt bra i teorin iallafall. Blir intressant att se hur funktionen kommer används och missbrukas.
Men det känns lite redundant att behöva "gilla" saker både på Google och Facebook bara för att Google inte kan använda Facebooks data. Om sökresultaten fortsätter att påverkas mer och mer av vad ens vänner gillar och ogillar vill man ju använda den sökmotor som är bäst integrerad med det sociala nätverk man använder mest, alltså Bing tack vare deras samarbete med Facebook. |
|||
Svara med citat |
2011-06-29, 21:50 | #12 | ||
|
|||
Medlem
|
Lade ut Google + 1 idag
Får se vad det kan göra... |
||
Svara med citat |
2011-07-01, 02:57 | #13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta verkar ganska väl integrerat i Google+.
Man har t.ex. en flik i sin profil med de sidor man plussat. |
|||
Svara med citat |
2011-07-03, 01:30 | #14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, då har man lagt in en knapp jag med. Men är lite skeptisk... Får väl se om det ger något... Men känns dumt att låta bli iallafall. Man får väl ge det en chans.
|
||
Svara med citat |
2011-07-03, 12:10 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan nu även följa +1-användandet på sin sida via Google Webmaster Tools.
Statistik från +1 Påverkan på sökning Aktivitet Målgrupp Kan bli väldigt intressant att följa framöver, för det tycker jag är en fördel mot Facebook och <fb:like>. Där känns det inte som man riktigt koll över vilken information som "Gilla"s. Mvh // Henrik J |
||
Svara med citat |
2011-07-03, 17:58 | #16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar inte Google+1
Tror inte den "normala" Google-användaren ens förstår sig på innebörden av denna knapp. Känns bara helt onödigt. |
|||
Svara med citat |
2011-07-03, 19:46 | #17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu när Google är så stort så borde man ha undervisning i skolan/arbete på hur man hanterar en sökmotor.
många som söker fel, även jag ibland har jag märkt. mvh |
|||
Svara med citat |
2011-07-04, 17:38 | #18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror bara det här förstärker den nya trenden med att allting ska vara trendigt. Jag är så extremt trött på alla tjänster som uppmanar till flockbeteenden och där folk vallar varandra fram och tillbaks som en skock får. Alla tittar på samma TV-program, åker till samma semesterorter, köper likadana bilar, ringer från likadana mobiltelefoner och spelar samma datorspel. Nu ska vi alltså klicka på samma länkar som våra vänner? Toppen att se hela SERPsen förvandlas till en länkfarm för Facebook, WoW, Twitter, Farmville, Minecraft och Apple Store.
En gammal bitter cyniker som jag mår dåligt av sådant här. Men, men, jag är inte bara bitter och cyniker, utan jag är även skeptiker. Så jag ställer mig skeptisk till att det här kommer att slå. |
|||
Svara med citat |
2011-07-04, 17:46 | #19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har man väl också? Jag hade åtminstone det för typ 15 år sedan.
Svara |
|
|