FAQ |
Kalender |
2011-07-01, 17:07 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej.
Det finns ju en otrolig massa sätt att marknadsföra sig på nätet. Min fråga är vilket sätt som är effektivast om man under en kortare period vill maximera antalet besök. Vad har du för erfarenhet? :-) Mvh Robert |
|||
Svara med citat |
2011-07-01, 18:31 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle nog vilja säga Google Adwords om det är betald marknadsföring du söker.
Har alltid fått bra med besökare på de kampanjerna för en billig peng om man marknadsför på rätt sätt via dem. |
|||
Svara med citat |
2011-07-02, 09:56 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Olika rewardsiter om du inte bryr dig om kvalitet på besökare.
|
||
Svara med citat |
2011-07-19, 01:12 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det som gett mest besök är när bloggare skrivit om en produkt eller jag har haft tävlingar. Att få rätt bloggare att skriva om rätt produkt ger väldigt bra resultat
|
||
Svara med citat |
2011-10-11, 12:13 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det beror så klart på vad du säljer. Om du har icke-unika produkter, det vill säga sådant som andra säljer, så är det en bra idé att lista dina produkter i en prisjämförelsesajt. Google Adwords fungerar bra, tänk på att göra annonser som är kopplade till rätt sökord. Då får de en högre Quality Score och ger billigare visningar och även site links (större annonser) vilket brukar ge fler klick etc. En annan idé är att marknadsföra dig genom sociala medier, annonsera i Facebook etc. Lycka till!
|
||
Svara med citat |
2011-10-11, 16:36 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för er input. :-) Fortsätt gärna ösa på med förslag...
|
|||
Svara med citat |
2011-10-11, 18:37 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Någon som har erfarenhet av annonsera hos större kanaler för marknadsföring som kan berätta lite om hur det gick? Aftonbladet, Expressen, Metro, Blocket, DN.. |
||
Svara med citat |
2011-10-12, 09:53 | #8 | ||
|
|||
|
Att SEO:a sidan kan vara en grej. Banner på stan? Det bero på vad man säljer för något..
|
||
Svara med citat |
2011-10-25, 14:19 | #9 | |||
|
||||
|
Jag tycker att facebook är underskattat. Deras annonser kanske inte är så bra och billiga, men om du skapar en sida om ämnet, får massa personer som gillar den är det riktigt bra marknadsföringskanal.
|
|||
Svara med citat |
2011-10-25, 16:07 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Allt beror på vad man säljer, ta t.ex kläder där dem har en helt annan marknadsföringskanal med bloggnätverk osv där är adwords inte lika bra, men jag kan hålla med om att över lag är adwords det klart bästa!
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|