FAQ |
Kalender |
2011-08-01, 20:43 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Någon här som använt sig utav MB betallösning? tänker främst på kort betalningen, är det så att kunderna är tvungna att skapa ett MB konto vid köp med deras lösning? vet att det är så hos paypal men är det samma sak hos MB? Någon som har erfarenhet med deras betallösning? Mvh Gimbo |
||
Svara med citat |
2011-08-01, 22:01 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varken hos MB eller hos Paypal behöver kunderna skapa ett konto.
|
|||
Svara med citat |
2011-08-01, 22:57 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
har installerat modulen för magento nu och det verkar som att om man är första gångs kund så skapas ett konto hos de med email adressen man anger vid betalningen, och då man är återkommande kund så ber den en att logga in till sitt MB konto. Någon som vet om det går att programmera sig förbi detta via deras api eller om det är omöjligt?
|
||
Svara med citat |
2011-08-01, 23:30 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2011-08-02, 01:26 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, så det går att programmera sig förbi det? för just nu som det är hos mig så måste man ange email som första gångs kund, och när man är en återkommande kund så ber den en att logga in med sitt MB konto.
|
||
Svara med citat |
2011-08-02, 01:28 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Anger du en email som har registerat sig på moneybookers.com så vill den att du loggar in.
|
||
Svara med citat |
2011-08-02, 01:36 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
precis, men säg att man är första gångskund och handlar mha MB kortbetalning (har inget konto sen tidigare), då är man tvungen att ange sin email, säg att man sedan är en återkommande kund, då ber den en att logga in på MB eller att skapa ett lösenord då email adressen finns registrerad hos de.
|
||
Svara med citat |
2011-08-02, 21:27 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vet dock vad du menar och jag får upp det där skiten men det är bara för att jag har registerat mig med min privata email på moneybookers.com, allt jag behöver göra är att skriva in mitt mb lösenord och sen får jag betala som vanligt med kort. Allt det där sköts snyggt i en iframe så det är bättre än många andra kortbetallösningar som man måste dirigeras vidare till. |
||
Svara med citat |
2011-08-03, 02:59 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok - tack för svaret jag kör MB inbyggda modul på magento 1.5.1.0 så borde vara samma sak hos mig som hos dig bör man tycka. En annan fråga till dig eftersom du använder magento med mb, är det så att det tar extremt lång tid då man lägger beställningen o skall komma till själva betalsidan som är iframe'ad, hos mig tar de runt 1min tills jag kommer till betalsidan?
|
||
Svara med citat |
2011-08-03, 03:10 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |