Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Moneybookers som betallösning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-01, 20:43 #1
Gimbo Gimbo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Standard Moneybookers som betallösning

Hej,

Någon här som använt sig utav MB betallösning? tänker främst på kort betalningen, är det så att kunderna är tvungna att skapa ett MB konto vid köp med deras lösning? vet att det är så hos paypal men är det samma sak hos MB? Någon som har erfarenhet med deras betallösning?

Mvh
Gimbo
Gimbo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-01, 22:01 #2
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Varken hos MB eller hos Paypal behöver kunderna skapa ett konto.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-01, 22:57 #3
Medlem

Medlem

har installerat modulen för magento nu och det verkar som att om man är första gångs kund så skapas ett konto hos de med email adressen man anger vid betalningen, och då man är återkommande kund så ber den en att logga in till sitt MB konto. Någon som vet om det går att programmera sig förbi detta via deras api eller om det är omöjligt?
Oläst 2011-08-01, 23:30 #4
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Gimbo Visa inlägg
har installerat modulen för magento nu och det verkar som att om man är första gångs kund så skapas ett konto hos de med email adressen man anger vid betalningen, och då man är återkommande kund så ber den en att logga in till sitt MB konto. Någon som vet om det går att programmera sig förbi detta via deras api eller om det är omöjligt?
Ja det är som Danielos säger att man inte måste skapa konto när man betalar med moneybookers. De har ett väldigt enkelt och väl fungerande api. Skulle tipsa dig om att ladda ner beskrivningen av APIet så får du nog ihop det ganska snabbt.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-02, 01:26 #5
Medlem

Medlem

Ok, så det går att programmera sig förbi det? för just nu som det är hos mig så måste man ange email som första gångs kund, och när man är en återkommande kund så ber den en att logga in med sitt MB konto.
Oläst 2011-08-02, 01:28 #6
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Mycket flitig postare

Anger du en email som har registerat sig på moneybookers.com så vill den att du loggar in.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-02, 01:36 #7
Medlem

Medlem

precis, men säg att man är första gångskund och handlar mha MB kortbetalning (har inget konto sen tidigare), då är man tvungen att ange sin email, säg att man sedan är en återkommande kund, då ber den en att logga in på MB eller att skapa ett lösenord då email adressen finns registrerad hos de.
Oläst 2011-08-02, 21:27 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
precis, men säg att man är första gångskund och handlar mha MB kortbetalning (har inget konto sen tidigare), då är man tvungen att ange sin email, säg att man sedan är en återkommande kund, då ber den en att logga in på MB eller att skapa ett lösenord då email adressen finns registrerad hos de.
Nej, det är inte så hos mig iallafall och jag kör moneybookers api som ingår i magento 1.4+ och vi har återkommande kunder.

Jag vet dock vad du menar och jag får upp det där skiten men det är bara för att jag har registerat mig med min privata email på moneybookers.com, allt jag behöver göra är att skriva in mitt mb lösenord och sen får jag betala som vanligt med kort. Allt det där sköts snyggt i en iframe så det är bättre än många andra kortbetallösningar som man måste dirigeras vidare till.
Oläst 2011-08-03, 02:59 #9
Medlem

Medlem

Ok - tack för svaret jag kör MB inbyggda modul på magento 1.5.1.0 så borde vara samma sak hos mig som hos dig bör man tycka. En annan fråga till dig eftersom du använder magento med mb, är det så att det tar extremt lång tid då man lägger beställningen o skall komma till själva betalsidan som är iframe'ad, hos mig tar de runt 1min tills jag kommer till betalsidan?
Oläst 2011-08-03, 03:10 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ok - tack för svaret jag kör MB inbyggda modul på magento 1.5.1.0 så borde vara samma sak hos mig som hos dig bör man tycka. En annan fråga till dig eftersom du använder magento med mb, är det så att det tar extremt lång tid då man lägger beställningen o skall komma till själva betalsidan som är iframe'ad, hos mig tar de runt 1min tills jag kommer till betalsidan?
Det går tyvärr typ på 10-20 sek, något segt.. Vet inte vart det felet ligger men det har inte stört mig särskilt mycket heller. Det kan säkert vara något på min sida. Jag använder Onestepcheckout också.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017