FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
jag var på jakt efter en specifik domän (vill helst inte tala om domännamnet) och gjorde därför en sökning på Loopia efter domänen och Loopia påstår att den är upptagen... Då det är ett väldigt ovanligt namn och domänen _borde_ aldrig varit reggad blev jag lite ställd och tog därför upp whois informationen - domänen är ledig! Bara för säkerhets skull gjorde jag en sökning hos IIS samt Binero där båda bekräftade att den är ledig. Så, vad skall man dra för slutsats av detta? EDIT: Skapade tråd i fel forum, kan någon admin flytta över den till domänsektionen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Detta har hänt mig hos just Loopia ett flertal gånger också. Slutsatsen är väl att dem bör titta över sitt system när man kollar upp domäner
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har också råkat ut för detta, svaret var då att domänen låg i ett annat konto. Då domänen var ledig så kunde jag 2 min efter svar regga den. Har du kollat med Loopia?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Domänen ligger i ett annat konto, det händer hela tiden på Loopia.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
förmodligen är det någon som har domänen i sitt konto eller att någon har lagt en beställning på den men inte betalat fakturan. jag har upplevt det innan och kontaktar man dem så brukar dem lösa så det funkar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tror rätt många registrarer kan råka ut för detta då man måste ge tid till betalning mm - men sedan löper det ut efter ett tag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du bör alltså registrera genom någon annan. På sätt hinner du före en beställd men ej betald registrering hos Loopia - om det är det det rör sig om.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hur kan du veta att domänen inte varit registrerad hos .SE eller annan registrar och sedan använt Loopias DNS-konto och att detta konto inte blivit "flushat" efter att domänen frisläppts? Om en domän lyser upptagen hos Loopia (eller annan registrar) så finns det oftast naturlig anledning för det. En annan variant är att "någon" beställt domänen genom Loopia, men ännu ej betalat - det indikerar även att domänen inte är registreringsbar för någon annan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Svaret:
Domännamnet låg i ett konto då vi, vad jag kan se, tidigare förnyat detta åt en kund. Domännamnet har sedan löpt ut och/eller flyttats från oss men tyvärr ej raderats från kontot. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|