FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag gjorde ett väldigt dumt misstag som jag vet inte om det går att återställa. En utav mina domäner skulle jag flytta över och skriva på en vän som har webbhotell hos one. Jag gick in i min kontrollpanel på binero och beställde koden, den s.k auktoriseringskoden. När jag hade gjort detta så kontaktade jag one och hörde efter hur man skulle gå tillväga. Då fick jag reda på följande. "Man kan inte ha multihosting hos one som hos binero. Alltså man kan inte samla flera domäner under ett konto". Är detta sant undrar jag då? Jag trodde man kunde ha flera domäner under ett konto på de flesta stora webbhotell. Detta innebär alltså att han måste skaffa ett nytt konto hos one. Till saken hör nu, domännamnet som vi skulle flytta över och skriva på min vän fungerar inte längre. Sidan är död helt enkelt. Hur gör man för att återställa allting? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det stämmer att man bara kan ha en domän per konto hos One.
Man borde även kunna ha kvar domänen hos Binero om man vill, men peka den mot One. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Kort och gott. Vi vill skriva domännamnet på honom utan att ska ha behöva köpa sig webbhotell hos Binero. Kan han då skaffa DNS-konto hos Binero så flyttar vi domännamnet dit och pekar domännamnet från DNS-kontot på Binero till hans konto på One? Senast redigerad av Kim247 den 2011-10-03 klockan 13:03 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja. Men ni måste förstås ta reda på vilka NS ni ska sätta på domänen. Eller kanske köra med Bineros NS och sätta CNAME till One och använda Bineros DNS och mailforward. Fråga i så fall Ones support vad ni ska sätta för CNAME om ni använder extern DNS. Meddela gärna i tråden vad de svarar, skulle vara intressant att höra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Han registrerade konto på Binero så "the problem is solved"
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är aldrig ett dåligt val att lämna One
![]()
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man kan dock koppla ihopa de olika kontona(multiadmin). Så man kommer åt alla från samma inloggning vad jag vet iallafall. Jag har dock ej haft behovet för det. Men det finns på deras kontrollpanel.
Senast redigerad av P3N den 2011-10-04 klockan 16:20 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi körde det klassiska.
Han registrerade webbhotell hos Binero, jag skrev ut ett dokument från mitt konto och gav min namnunderskrift på det och postade till Binero. Nu är domänen i hans vilket jag önskade & ville ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|