Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero Domän REA 5kr .NU

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-02, 12:04 #11
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
kjette - inga gränser alls? Är det inte lite att riska bolaget? I praktiken kan det ju bli konkurs om någon köper för mycket? Vi har ju gjort lite missar genom tiderna så en rekommendation är att sätta gränser (för totalen). Några miljoner .nu domäner för 5 spänn skulle sätta det mest sunda bolaget på spel.

Från era vänner på City! ;-)
Haha skönt inlägg.

Jag köpte även ett webhotell på CityNetwork också, i samband med .nu rean. Binero borde ju också ha haft rabatt på sina webhotell så hade det vart lite jämnare tycker jag ;-)
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-02, 12:52 #12
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
kjette - inga gränser alls? Är det inte lite att riska bolaget? I praktiken kan det ju bli konkurs om någon köper för mycket? Vi har ju gjort lite missar genom tiderna så en rekommendation är att sätta gränser (för totalen). Några miljoner .nu domäner för 5 spänn skulle sätta det mest sunda bolaget på spel.

Från era vänner på City! ;-)
Johans kommentar ovan kan ses med glimten i ögat, men jag håller med 100% med om att det kan finnas en god tanke med att sätta någon typ av gräns. sen om den ligger på 1, 10, 100 , 1000, 10 000, 100 000, eller en miljon - låter jag vara osagt och helt upp till registraren.

Det är inte bara City, som "surt" fått vara efterkloka, utan jag vill minnas att det även drabbade en av våra danska registrarvänner tidigare.

Det är dessutom ett helt annat ekonomiskt läge nu med "New gTLD"-hysterin, som har satt många starka ekonomiska krafter i rörelse och "många" har öppnat lädret för att ta sin del av det kommande klondyke..och då pratar vi inte bara om riskkapital för att bara söka egna gTLDer, utan snarare så hägrar de lukrativa marknaderna runt TLDerna.

my 50 cents..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-02, 13:23 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Binero har ju iofs inte satt någon sluttid för rean så på sätt och vis har de redan satt en gräns. Bara att avbryta när de fått nog
Oläst 2011-11-02, 17:13 #14
Supermoderator

Supermoderator

Lite schysstare mot kunderna hade kanske varit att sätta ett tak direkt och räkna ner, så som Surftown gjorde senast. På så vis har man åtminstone lite koll på hur länge det varar om man nu inte vill sätta en fast tidsgräns (vilket som sagt var kan straffa sig).
Oläst 2011-11-03, 06:27 #15
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Kjette - ni vet säkert vad ni gör - även om alla egenreklamregler kanske bryts i samband med att du skriver just - att ni vet vad ni gör. ;-) Tror alla bjuder på den dock - roligt att det går bra för er.

"När vi känner oss varit tillräckligt snälla" - Jultomten kom tidigt i år i form av Binero almighty. :-) Vi tackar och bugar ödmjukast för att ni också kör kampanjer. :-)

Tartareandesire - I ärlighetens namn trodde jag inte det var ok att annonsera ett pris och rycka det när en leverantör "kände" för det - eller när man känner man varit snäll nog som Kjette säger. Lite därför jag skrev ovan för att påpeka det då vi, som Peter skrev, gjort fel en gång tidigare. Jag lär mig nytt dagligen. :-)

trådlöst - härligt! Välkommen som kund! Du hittade var de stora pengarna fanns att spara. ;-)

InternetSweden - efter lite lärdomar och erfarenhet tror jag kunder (vi alla) uppskattar tydlighet. Så även om vi lär göra fler misstag så jobbar vi utefter det som vår huvudprincip.

Senast redigerad av johan1234 den 2011-11-03 klockan 06:46 Anledning: Lade till fler svar.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-04, 13:14 #16
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Mig veterligen får uttrycket "rea" enbart användas i samband med tidsbegränsade erbjudanden. Men tomten på Binero kanske inte har koll på marknadsföringslagen.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-04, 17:29 #17
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
"6 § Marknadsföring som strider mot god marknadsföringssed enligt 5 § är att anse som otillbörlig om den i märkbar mån påverkar eller sannolikt påverkar mottagarens förmåga att fatta ett välgrundat affärsbeslut."

Är det verkligen god marknadsföringssed att sälja domäner så billigt att man köper alldeles för många??

Tror det är detta #2 här som Sulan tänker på:
"17 § En näringsidkare får vid marknadsföring av produkter använda uttrycket "realisation" eller något annat uttryck med motsvarande innebörd bara om
1. försäljningen avser produkter som ingår i näringsidkarens ordinarie sortiment,
2. försäljningen sker under en begränsad tid, och
3. priserna är väsentligt lägre än näringsidkarens normala priser för motsvarande produkter."
Piraten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-04, 19:58 #18
Supermoderator

Supermoderator

Det står iofs bara "under en begränsad" tid där, det innebär inte att den behöver vara definierad? Det är åtminstone min tolkning.
Oläst 2011-11-04, 21:06 #19
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
jag köper mina .nu domäner hos Loopia för 159:-!

deras mobilapp är så jäkla bra!
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-05, 19:38 #20
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Var ska man köpa .nu-domäner om man inte vill få spam till mailadressen som visas i whois via vissa registrys som t.ex. Binero?
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017