FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som vet om dom stänger av fartkamerorna när det är mörkt ute? Jag har hört att dom gör det så man inte ska blir rädd när det blixtrar och köra av vägen. Eller kör dom utan blixt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De få bilder jag sett (i press osv) har varit tagna i mörker iaf, det är väl nattkamera som de kör så det ska funka utan blixt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej. Hur lång tid tar det innan man får hem en lapp i brevlådan om man torskat på en kamera? Nu blir jag lite orolig.. :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varierar nog rejält mellan olika län, har aldrig åkt dit själv. Polaren fick vänta ~1.5 månader på att få sin.
Men kamerorna körs inte alltid, iaf inte här uppe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Du märker om du blir skjuten. Fick en blixt i ansiktet även när de va ljuts ute. Som de säger, inte alltid på. Och även om de tar ett kort är det bara ca en tredjedel som får en bot pga dåliga bilder eller att de inte kan identifiera föraren osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad jag har hört från andra (har själv inget körkort eller bil) så får du hem en förfrågan om det är du på bilden, och om nej, vem det då kan vara.
detta hörde jag dock för c:a 4-5 år sen, vet inte om det ändrats något med rutinerna sedan dess. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
De stängs inte för att det är mörkt, men har du blivit fotad så borde du märkt av blixten
![]() Men det är inte alltid de är igång så du kan ha haft tur. Du får skaffa en fartkameravarnare vettu. www.navirad.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Körde om en lastbil i somras, när jag kommer om han ser jag en fartkamera, blixtrade till på kameran men ännu ej fått något hem.
Det var i somras och det var mitt på dagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De tar alltid med blixt så du märker om du blir fotad. Föraren måste kunna identifieras på bilden för att det ska hända något.
Vid omkörningar där två fordon kommer med på bilden avskrivs ärendet alltid eftersom man inte kan säga med säkerhet vilket fordon som uppmätts av kameran. Jag har varit med om att det blixtrat, men aldrig fått något brev efteråt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|