Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hantera multisite med flera domäner.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-16, 23:40 #1
aleshkov aleshkov är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
aleshkov aleshkov är inte uppkopplad
Nykomling

Standard Hantera multisite med flera domäner.

Jag har tiotals domäner som är inköpta genom loopia, fsdata, surftown ect. Jag har funderat på att samla in de i en och samma panel där jag kan ange vilken primärt och sekundart dns ska de ha och samtidigt styra de till olika servrar. Ideen bakom är att hosta multisite wordpress 3.* på t.ex. loopias och samla in alla anrop dit men sedan om jag är missnöjd med loopia så ska jag kunna kopiera installation till t.ex. fsdata och bara peka om alla domäner i gemensamt gränsnit. Ännu bättre ha kopia på min server hos någon annan leverantör och peka på den med sekundär dns adress. (Synka information mellan olika servrar har jag löst tror jag
aleshkov är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-16, 23:49 #2
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aleshkov Visa inlägg
Jag har tiotals domäner som är inköpta genom loopia, fsdata, surftown ect. Jag har funderat på att samla in de i en och samma panel där jag kan ange vilken primärt och sekundart dns ska de ha och samtidigt styra de till olika servrar. Ideen bakom är att hosta multisite wordpress 3.* på t.ex. loopias och samla in alla anrop dit men sedan om jag är missnöjd med loopia så ska jag kunna kopiera installation till t.ex. fsdata och bara peka om alla domäner i gemensamt gränsnit. Ännu bättre ha kopia på min server hos någon annan leverantör och peka på den med sekundär dns adress. (Synka information mellan olika servrar har jag löst tror jag
Om du köper in en 3e parts DNS tjänst, typ Nettica så skulle det gå att göra så. Å andra sidan så klarar ju de flesta DNS panelerna de DNS förändringar du vill göra.

Dock så vet jag inte hur stabilt eller bra datasynkroniseringen mellan installationerna funkar, men säg att du kör en CDN lösning så går det ju.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017