FAQ |
Kalender |
2012-02-17, 23:53 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenixen!
Har precis rullat igång min enskilda firma och skall inom kort börja göra mina första affärer (de som läst min tidigare tråd vet kanske att det rör sig om en e-butik och att i första hand sälja saker via dropshipping) men har nu börjat fundera på hur min bokföring skall ske. Har tittat på en del lösningar så som: Fortnox, Visma SPCS, Hogia samt Edison Men för en som aldrig sysslat med sådant här innan är det mer eller mindre en djungel och man vet tillslut inte vad man skall välja känns det som. Sitter även och funderar på vart jag skall lösa det med min firmas bankkonton osv så även tips på detta tas emot då jag inte alls orkat titta på vem eller vilka som erbjuder vad. Men först och främst är det bokföringen som jag är intresserad av! Vill ha något som är enkelt för en nybörjare men ändå inte såpass enkelt att det är bantat på funktioner som man kan komma att behöva. Vill att det skall vara så komplett som möjligt men ändå enkelt kan man väl säga. Gärna ett med logiska menyer och sådant så det inte krävs 10 dagar enbart för att lära sig hur man hittar till "Insert Random Function" och sliter sitt hår varje gång man letar efter något specifikt. Finns det någonstans där man kan jämföra dom olika systemen och deras funktioner? Mvh, Viper |
||
Svara med citat |
2012-02-18, 11:16 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ang. bokföringsprogram.
Använder själv sen några år tillbaka BL Start http://www.blinfo.se/Go.do?path=/shop/programs/blastart kostar ca 950kr och därefter 750kr/år i support och uppdatering. Finns numera även som onlineversion. Tror jag har använt supporten 1 gång på 3 år.. Väldigt lätt att komma igång med och jobba med. Underlättar även arbetet med bokslut i enskild firma. Man går bara igenom en guide. |
|||
Svara med citat |
2012-02-18, 22:05 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns redan ett gäng trådar om bokföringsprogram, använd sökfunktionen.
|
||
Svara med citat |
2012-02-18, 23:00 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu vet jag inte om du behöver import/export då kan visma vara bra, då det är stort och många har api för det.
Annars kan winbas passa bra då det är gratis, och gratis brukar alltid vara bra när man är nyföretagare |
||
Svara med citat |
2012-02-18, 23:18 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vi använder Fortnox olika moduler och jag kan varmt rekommendera dem. Billigt och allt är integrerat i vartannat.
|
||
Svara med citat |
2012-02-18, 23:28 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
BL Start och Visma (SPCS) Enskild firma är lätta att använda för nybörjare. Smaksak vilken som är bäst.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|