FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har tänkt köpa en smartphone i två års tid, men det har aldrig blivit av. Men nu kör Tre en riktigt prisvärd kampanj, så jag tänkte passa på att göra slag i saken. Fyra olika telefoner kan man välja mellan:
http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fast-pris/ Vilken hade du valt och varför? Iphone känns lite gammalt och tråkig, men den kanske fortfarande är överlägset bäst? Edit: Även synpunkter på varför jag absolut INTE borde välja någon av de fyra modellerna, är välkomna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Såg också erbjudandet idag, riktigt bra måste jag säga!
Själv tycker jag dessa fyra mobiler alla är bra men du kan ju välja bland deras andra modeller och ändå ta del av denna erbjudande så mina rekommendationer och jag är en mobil fantast om jag får säga det är följande: Galaxy Nexus: http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefo...-Galaxy-Nexus/ Du får alla uppdateringar först av alla samt en riktigt bra display. HTC One X: http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefo...-X/?color=6189 Den har nyss lanserats i mobil kongressen i Barcelona och det står att leveranstiden är sex veckor, lätt värt det enligt mig. Jag hade valt mellan dessa två och priserna är fortfarande densamma så det är värsta fyndet ![]() Mvh Arash |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att välja iPhone är som att välja Windows. Precis alla tänkbara mobiltillbehör, bilar, motorcyklar,
you-name-it är anpassade för iPhone. Behöver du köpa ett fodral till någon halvobskyr Android kan du bli förpassad till någon webbutik utomlands. Köper du en iPhone kan du köpa tillbehöret precis överallt. Tekniskt bäst? Knappast. På specifikationerna har den "bara" dubbelkärning CPU. Folk snackar om att de behöver Quad-cores i sina lurar. Det kanske stämmer. Men jag undrar då till vad? Jag har kört iPhone sen 3GS för några år sedan och ser ingen som helst anledning att byta. För mig är upplösningen på skärmen viktigare än att ha 512 MB RAM (istället för 256 eller vad jag nu har..). Jag har nu en iPhone 4. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Syrran köpte precis Nokias nya. Hon är helnöjd med den, dock surfar hon bara och sitter på skype/MSN samt messar/ringer. Enligt henne är batteritiden riktigt bra. Jag hade dock valt en Samsung om det är Android i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
iPhone är den bästa telefon jag ägt. Jag är inget Apple-fan utöver det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
T.ex. har Xperia S 720×1280 (342ppi) och Galaxy Nexus 720×1280 (316ppi). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
iphone 4s - bästa telefonen jag haft! och jag har haft många androidtelefoner. once you go apple you never go back to android
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag valde nyligen en Samsung Galaxy S2 (som fanns med i den listan) och den är extremt snabb. Just 2.3.3 kanske inte är så roligt nu längre, men förhoppningsvis ska Ice Cream Sandwich komma i slutet av månaden senast. Hade en 3.5" skärm förut, och jag måste säga att det nästan är lite för litet, trots att jag har relativt små händer, när man ska skriva på ett tangentbord på skärmen. Dock måste jag erkänna (som den iPhone-hatare jag är) att det fungerar oväntat bra att skriva på iPhonens lilla skärm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bara så du inte missat detta på sidan och ge dig ännu fler valbara mobiler:
"Intresserad av en annan telefon? Erbjudandet gäller alla våra mobiler med abonnemanget 3Total fram till 22/4-2012." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Svaret på din fråga om iPhone är överlägset bäst är utan tvekan nej. Som du säkert redan förstått av alla diskussioner så är det mest en fråga om personlig smak. Tycker du borde besöka en butik och testa lite olika varianter.
Nokia skulle jag inte välja själv eftersom man blir lite mer begränsad när det gäller appar. Rent generellt kan man säga att iPhone går ner och Android upp just nu vilket många här som arbetar med lite större webbplatser säkerligen noterat. Jag valde själv Samsung Galaxy SII eftersom jag tror betydligt mer på Googles approach i längden och inte är så förtjust i Apple eller trendprylar. Det finns heller ingenting alls som gör den sämre än en iPhone. Den är tunnare och lättare. Den utsågs till världens bästa mobil av tidningen M3. Det var också den mobil som klarade kyla bäst i Aftonbladets lite udda test, vilket kan vara bra om man vistas en del på nordliga breddgrader. iPhone är bra, det håller jag absolut med om, men det finns ingen bra anledning att köpa en sådan idag annat än om man är ett fan av Apple-produkter och planerar att köpa på sig mer av sådant. Som en liten extra knorr så har min Samsung-mobil varit snabb och smidig de månader jag ägt den. De flesta jag känner som använder iPhone har haft olika typer av krångel med sina telefoner. Det behöver naturligtvis inte betyda så mycket men det gör definitivt inte att jag ångrar mitt köp. Apple har en tradition av att ta betalt för allt och det spiller över även på App Store vilket är lite tråkigt. Det är en krånglig och långsam process för utvecklare vilket gör Android Market betydligt mer öppen och flexibel. Visst kan man säga att Apples lösning borgar för kvalitet och säkerhet men jag anser det vara helt fel väg att gå och det är inget jag vill stödja. App-marknaden bör vara fri och öppen.
![]() |
Svara |
|
|