FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan jag köpa ett privat mobilabbonemang och sedan få betalt från mitt AB för det? Så som det är idag kör jag kontantkortsladdning som jag köper på firman. Tänkte dock passa på och skaffa ett billigt abonnemang hos Tele2 för 500 kr/månaden och då ingår försäkring och obegränsade samtal samt sms.
Frågan är bara då, kan jag på nå vis få ersättning från mitt företag då? För jag mest företagssamtal med min telefon och ett företagsabbonemang är mycket dyrare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Betalade själv ca 600 kr för samma sak hos dem, kände mig lite blåst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det förstår jag.. det jag räknade på var försäkring (100 kr) och en iPhone 4s 36gb.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej, blir nog en iPhone imorgon då.. Frågan är bara om man fakturera firman och kräva ersättning för den användning man har för den i jobbet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har du fastpris ab kan du låta firman stå för abonnemanget. Det är då okej att använda den privat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok. Så då är det bättre att ta ett abonnemang på firman som kommer kosta ca. 800 kr + moms med försäkring (om det går att försäkra via tele2..) än att ta ett privat abonnemang och betala ca. 500 kr och sedan fakturera firman för det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
800kr + moms? Fakturera som privatperson? Försäkring?
450-550kr/mån tar alla de stora aktörerna där det ingår fri surf, fri telefoni, valfri telefon och en usb-sticka med tvillingkort. Glöm fakturering som privatperson och vad ska du med försäkring till? Har du ingen hemförsäkring/företagsförsäkring, varför ska du då betala 2400kr (24mån)? Själv betalar vi 499kr/mån (exkl moms) per lur med fritt allt och då har vissa Iphone 4s och andra med Nexus Galaxy. Annars kör privat, Tre har för 349kr/mån (inkl moms) inklusive allt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hemförsäkring lär ju inte hjälpa dig så mycket om du tar den på firman. Inte heller firmans försäkring, med tanke på självrisken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personligen har jag skickat ett argt mail till Tre med anledning av att man som privatperson får ett obegränsat abonnemang för 349 kr/mån inkl moms men får betala dubbelt så mycket för företagsvarianten. En iphone exempelvis ingår i erbjudandet som de säger inte får tecknas av företag.
Lösningen bör i värsta fall bli ett privat abonnemang som ab:t får ersätta. Bör gå utmärkt; framförallt med motiveringen att det sparar 6 000 kr under avtalstiden.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|