Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med vidarebefordra mail till Gmail (Loopia)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-07, 00:00 #1
Becki
Guest
 
Inlägg: n/a
Becki
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard Problem med vidarebefordra mail till Gmail (Loopia)

Jag har problem med vidarebefordra mail till Gmail hos Loopia (DNS-konto).

Händelseförlopp.
  1. Loggar in på Loopia > Loopia Kundzon > E-post > E-postval för domännamn > Domännamn > Epostinställning: Hantera all e-post hos Loopia
  2. E-post > Mina e-postadresser > Ny adress, Mottagaradress
  3. Loggar in på mitt Gmail-konto > Inställnignar > Konton > Lägg till ytterligare en e-postadress (bocka av "Behandla som ett alias") > Nästa steg > Skicka verifiering
  4. Får följande felmeddelande till min Gmail-adress:
    Citat:
    Delivery to the following recipient failed permanently:

    [email protected]

    Technical details of permanent failure:
    Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 No Such User Here (state 14).

    ----- Message suppressed -----

Vad gör jag för fel? Jag har mailat Loopia support som svarar:
Citat:
Ni måste verifiera er domän genom DNS poster som Gmail/GoogleApps ger er.
Vid endast vidarebefordringar som ni har genom oss så kan ni inte skicka
genom Gmail/GoogleApps

Läs igenom deras guider om hur ni verifierar er domän.
Jag har läst guiden och det står ju som jag gör. Jag har även vidarebefordrat på samma sätt tidigare fast med Surftown och det fungerade felfritt. Jag skapade en e-postadress och vidarebefordrade till min Gmail-adress = verifigeringskoden kom till min Gmail-adress och jag verifierar.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-07, 08:06 #2
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Hej Becki, det ser ut som två olika tillvägagångssätt blandas hop här.

Om du enbart ska vidarebefordra en e-postadress till Gmail så ska du ej behöva verifiera dig mot dem. Det räcker med att göra som du gjort förutsatt att din domän ligger i våra namnservrar.
Observera att Gmail har en spärr mot att man skickar e-post från ett Gmail-konto till en e-postadress som vidarebefordras till samma Gmail-konto. Dock så går deras bekräftelsemail alltid fram då dessa skickas från en annan adress.

Så kontrollera följande:
Ligger din domän i våra namnservrar: https://whois.loopia.se ?
Kan du skicka till den från en annan e-postadress än den som du vill vidarebefordra till?

Är svaret ja på fråga 1 och nej på fråga 2 så kontakta vår support på [email protected]
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-07, 23:26 #3
Becki
Guest
 
Inlägg: n/a
Becki
Guest
 
Inlägg: n/a
Vad menar du med att Gmail har en spärr mot att man skickar e-post från ett Gmail-konto till en e-postadress som vidarebefordras till samma Gmail-konto? Jag har ju gjort det tidigare utan några problem?

Jag vill inte bara att mail som skickas till min e-postadress vidarebefordras till mitt Gmail-konto utan jag vill även kunna besvara e-post och skicka e-post med e-postadressen. Hur gör jag detta möjligt?

Min domänen ifråga ligger inte på Loopias namnsevrar. Domänen är ompekad till andra namnservrar.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-10, 12:19 #4
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Jag har mina domäner på Loopia och jag skickar vidare till GMail utan problem.

Är du säker på att du har rätt mottagaradress?
Det ska vara din gmail-adress.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-10, 13:09 #5
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Hej Becki

Om du ej har våra namnservrar för din domän så behöver du antingen byta till dessa för att de inställningar du gör i vår kundzon ska fungera alternativt peka MX-posterna för din domän hos din nuvarande leverantör till våra vidarebefordringsservrar.
Kontakta vår support för vidare information.
Det ska som ITisGood.se skriver inte vara några problem och du kan verifiera dina adresser via Google sedan. Just nu skickas antagligen verifikationsmeddelandet till din nuvarande leverantör.
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017