FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Jag har problem med vidarebefordra mail till Gmail hos Loopia (DNS-konto).
Händelseförlopp.
Vad gör jag för fel? Jag har mailat Loopia support som svarar: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Becki, det ser ut som två olika tillvägagångssätt blandas hop här.
Om du enbart ska vidarebefordra en e-postadress till Gmail så ska du ej behöva verifiera dig mot dem. Det räcker med att göra som du gjort förutsatt att din domän ligger i våra namnservrar. Observera att Gmail har en spärr mot att man skickar e-post från ett Gmail-konto till en e-postadress som vidarebefordras till samma Gmail-konto. Dock så går deras bekräftelsemail alltid fram då dessa skickas från en annan adress. Så kontrollera följande: Ligger din domän i våra namnservrar: https://whois.loopia.se ? Kan du skicka till den från en annan e-postadress än den som du vill vidarebefordra till? Är svaret ja på fråga 1 och nej på fråga 2 så kontakta vår support på [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Vad menar du med att Gmail har en spärr mot att man skickar e-post från ett Gmail-konto till en e-postadress som vidarebefordras till samma Gmail-konto? Jag har ju gjort det tidigare utan några problem?
Jag vill inte bara att mail som skickas till min e-postadress vidarebefordras till mitt Gmail-konto utan jag vill även kunna besvara e-post och skicka e-post med e-postadressen. Hur gör jag detta möjligt? Min domänen ifråga ligger inte på Loopias namnsevrar. Domänen är ompekad till andra namnservrar. |
||
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har mina domäner på Loopia och jag skickar vidare till GMail utan problem.
Är du säker på att du har rätt mottagaradress? Det ska vara din gmail-adress. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Becki
Om du ej har våra namnservrar för din domän så behöver du antingen byta till dessa för att de inställningar du gör i vår kundzon ska fungera alternativt peka MX-posterna för din domän hos din nuvarande leverantör till våra vidarebefordringsservrar. Kontakta vår support för vidare information. Det ska som ITisGood.se skriver inte vara några problem och du kan verifiera dina adresser via Google sedan. Just nu skickas antagligen verifikationsmeddelandet till din nuvarande leverantör. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|