FAQ |
Kalender |
2012-05-17, 21:09 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja halloj!
Håller på med en design till ett företag som säljer presentgodis. Designen finns på www.everydaymedia.se/godisboxen Synpunkter, kommentarer, invändningar och även dissar mottages gärna |
||
Svara med citat |
2012-05-17, 21:30 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Snyggt! Rubrikerna är kantiga (inte antialias), men det gissar jag att de blir online. Två (mycket personliga) reflektioner: 1. Jag hade dragit ner mättnaden på den röda färgen något. Kanske gjort den en aning mer orange. Tror det skulle vara snyggt mot det diskret gråblåa. 2. En riktigt schysst bild på riktigt godis gör nog fler sugna. Jag tycker inte du skall ta bort den du har nu, men kanske komplettera med en längre ner?! Kanonbra och proffsigt i övrigt!
2012-05-17, 21:37 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ser snyggt ut. Men jag saknar en sidfot!
|
||
Svara med citat |
2012-05-17, 21:50 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det enda jag har är bilden på godiset med spegling. Sedan det kom färdiga "actions" och en hel del gratisprogram som gör det så översköljdes nätet med sådana bilder så jag tycker att det ser lite passé ut. Skulle hellre se en box med godis som lockar till handling
|
|||
Svara med citat |
2012-05-17, 23:45 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den är ju snygg.. Men passar inte ändamålet. Ser mest ut som en WP-template från någon amerikansk återförsäljare
Mitt tips, kolla på folk som redan har lyckats med liknande koncept. Exempelvis Euroflorist. Se hur de lyfter fram allting mycket tydligt. Det är sälj, sälj och återigen sälj. Bra kategorisering och framlyftning av relevanta sortiment, lockande bilder, fina CTAs, USPar etc.. |
|||
Svara med citat |
2012-05-18, 02:47 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tackar för kommentarerna
Jag ska byta ut godisbilden, den har mest fungerat som en placeholder i brist på annat tills vidare. Rubrikerna är inte anti-alias nej, jag vill köra dom som css istället för bilder. Sidfoten kommer göras klart snart. Ska ta era kommentarer i beaktande och göra justeringar |
||
Svara med citat |
2012-05-19, 19:01 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med om att det är svårläst; men det ser ut so att din bild har skalats om när jag tittar på den.
Reagerar på texten också att á inte blir ett tecken utan ser konstigt ut.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2012-05-21, 09:20 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Har du utgått från en färdig template eller någon annans sida när du gjort layouten? Får en känsla av att jag sett denna sidan innan.. Känner igen både valet av färgskalor och utformningen som fan.. I övrigt har jag inga andra synpunkter än föregående talare. /P |
|||
Svara med citat |
2012-05-21, 14:27 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|