FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Söker leverantör av plats i rack, 2 eller 3U till ett bra pris i Göteborg.
Några tips? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har bra erfarenhet av Tripnet, deras datahallar ligger vid Liseberg. Mycket seriösa och duktiga!
I Kungsbacka hittar du Oderland som jag tror har Colocation numera (?). Ingen egen erfarenhet men mycket gott rykte i branschen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har kollat runt lite och priset varierar mellan allt från 500 till 3000 kr. Sen e det ju klart att det är skillnad på vad man får, vad gäller dieselreserv, backup, säkerhet och jour. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Oderland har jag för mig bara kör virtualiserat? Jack får gärna rätta mig om jag har fel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Virtualiserad eller fysisk managed, ingen cool än, men man vet aldrig i framtiden.
Du har IP-only (Tagene) samt TDC (vid Nils Ericsons terminalen) som har colo. Osäker på priser och annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Priserna bör öka istället på colocation nu är VPS tjänsterna växer, colocation priset har varit lite för låga. Samtidigt som kostnad för ström ökat senaste åren.
I o med VPS växer säljs mindre colocation vilket gör det mindre ekonomsikt, vi säljer nästan bara VPS nu. Vi har enstaka colo kunder i GBG, men vi får nästan bara frågor på VPS idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Colocation av enskilda servrar i Göteborg erbjuds inte av många. IP-Only och de andra operatörerna
säljer helst sina skåp. Även om man alltid kan diskutera med dem. El+kyla av en server kostar ca 300 kr/mån. Vinterhalvåret kan man ligga på 500 kr/mån. Och då har man inte ens tagit betalt för trafik och övriga tjänster.. Infracom tror jag tar 1000-2000 kr för 1U. Tripnet ligger väl där någonstans. TerraTel vet jag inte. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|