FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Har en Lexmark-skrivare (bläck, färg) som jag mest skriver ut i svartvitt på. Den svarta färgen tog slut så jag bytte bara den patronen och det gick fint. Nu är dock någon mer färg slut och då vägrar skrivaren att printa innan jag byter ut den. Är det någon som vet ifall jag kan tvinga den att skriva ut ändå? Har ställt in skrivaren på att skriva ut i svartvitt (finns en knapp för color/black) och även i utskriftsinställningarna på Macen är det inställt på svartvitt. Tråkigt att köpa en massa färgpatroner som bara kommer torka ut och inte användas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Köp en ny svart laserskrivare är mitt tips.
Förvisso onödigt när du köpt patroner till din bläckstråle, men krävs inte så mycket utskrifter för att tjäna igen det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Om hon gör det för sällan, köp en billig färglaser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Och nej, hon vill inte köpa en ny skrivare. Ingen som vet om det är _möjligt_ att bara köra med den svarta patronen på något vis? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Men om du köper en skrivare som bara kan skriva ut svart/vitt eftersom det är det du behöver så behöver du ju inte bekymra dig över färgen. Låt morsan din ta det problemet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min Lexmark funkar alldeles utmärkt att skriva ut i svartvitt med även om någon färgpatron är slut. Har dock aldrig haft någon sådan tidigare så vet inte om olika modeller beter sig annorlunda.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det här är ett vanligt problem med billigare skrivare. Det är med avsikt som tillverkaren gör på det viset. Billigare skrivare har även ett litet chip som gör att de "går sönder" efter ett förutbestämt antal utskrifter. Skrivaren slutar då att skriva ut och meddelar glatt att den är trasig, trots att det inte är något fel på den.
Det går ibland att hacka skrivarens firmware. Googla på modellbeteckningen och se vad du hittar. Beroende på hur bläckpatronerna ser ut, så kan det även fungera att fylla på med några droppar vatten, vilket kan lura skrivaren att tro att den har bläck. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har gett upp bläckstråle, brukar varje år köpa en Xerox laserfärg skrivare som har nätverk.
Dom brukar ha någon kampanj varje år så skrivaren bara kostar 1200-1800 med toner, sedan brukar jag under året beställa tonerna från kina. Så normalt blir det nästan billigare än patroner till bläckstråle, även om man skriver ut lite så brukar patronerna torka tyvärr efter ett tag. Men om du inte vill byta ut skrivaren så får du nog allt köpa ny patron, vissa skrivare kan du tvinga skriva ut alla fall men inte alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du provat att ta ur Patronerna och sätta i dom igen? Måste du ändå köpa patroner så köp refillade, finns ju ofta i olika storlekar så tar du minsta möjliga så borde det inte bli så mycke $$...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|