FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Läste precis: https://www.iis.se/blogg/dom-i-kammarratten-ger-se-ratt
Jag hänger dock inte riktigt med i artikeln. Är det inte obligatoriskt att uppge namn när man registrerar .SE-adress? Man kan väl inte registrera en domän anonymt under .SE? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Aha, jag trodde att de var tillräckliga. Jag tänker att en person som heter något väldigt ovanligt kan ha svårt att neka till att denne är ägare till en domän.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur blir det i fall personen i fråga har ett unikt namn i Sverige? Kan skatteverket då använda detta eller kan man hävda att det finns personer som heter likadant utanför Sverige? Man behöver ju inte bo i Sverige för att registrera ett .se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår inte vad dem skall ha uppgifterna till,
Bara för att folk äger mycket domäner så betyder inte det att folk tjänar mycket pengar. Och större delen av allt junk som registrerats i decemberkampanjen är inte relevant. Isåfall så är nog ägarbyten mer av intresse men det lär dem väll inte få ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dvs privatperson, aktiebolag eller vissa utländska bolag. Fejkar man uppgifterna ( vilket inte är tillåtet och något jag inte rekommenderar ) är risken stor att domänen raderas. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|