FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag trodde att jag visste detta men för några dagar sedan så satt jag och väntade på en domän som enligt en sida som listar förfallna domäner skulle gå att registrera då. Jag gick upp kl 6 och satt och väntade i 3 timmar.. sedan insåg jag att den bara hade förfallodatum då och inte någon release.
När får jag reda på när den blir släppt för registrering och hur lång tar det till det i normala fall från att den förfallit? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det beror på vilken tld vi pratar om? .com? .se? .annan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
.se
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
snapinfo.se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kod:
expires: 2009-12-01 transferred: 2009-03-06 deactivationdate: 2010-01-11 date_to_delete: 2010-03-12 date_to_release: 2010-03-29 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
För att spinna vidare på kommentaren ovan, kolla snapinfo.se för att se vilka domän som nyligen släppts och som kommer släppas.
Men om du har en domän som du är ute efter så kolla efter date_to_release på whois. Exempel: deactivationdate: 2012-06-10 date_to_delete: 2012-08-09 date_to_release: 2012-08-26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Och tack för era svar, men date to release är bara tomt just nu för den domänen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om det inte finns något datum för release så kan det vara att domänet inte ställts i karantän än. Det är för tidigt helt enkelt. Kolla igen när datumet närmat sig "expires".
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|