FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag har pekat om min domäns (xxxx.com) till Gmail. Vilket har gått hur bra som helst. Dina aktuella MX-poster för xxxx.com: Prioritet Pekar på 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM. 2 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 3 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 4 ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM. 5 ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM. problemet nu är att min sida som fortfarande ligger kvar på loopia kan inte skicka ut mail. har testat både smtp.xxxx.com och smtp.gmail.com, ingen av dessa verkar fungera, har jag missat nåt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du valt anslutningssäkerhet som SSL eller TLS och port 587?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du stängt av e-posthanteringen för ditt domännamn hos Loopia så tror jag inte att det går att skicka via smtpMail (smtp.dindomän.se).
Men du bör kunna skicka via SendMail. Annars så får du bara ange alla uppgifter för att skicka via Gmail. Om du använder PHP så finns en liten guide här: http://windrealm.org/tutorials/using...r-with-php.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Generellt sätt så försöker Loopia leverera mailen lokalt. Så du måste använda en extern SMTP server.
GMail och Loopia funkar inte. Gmail kommer säga att du inte kan skicka mail till dig själv (inom din egen domän, funkar dock om du authentisierar med en annan domän hos Google eller gmail konto). Loopia kommer försöka leverera lokalt eller neka dig för att du inte har aktivera e-post. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Självklart kan du från ett skript som ligger på Loopias server skicka mejl via gmail's SMTP-server. Har själv utfört detta till flera kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |