FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har tröttnat på Firefox och tänkte därför byta webbläsare.
Jag gjorde ett försök att byta till Chrome för länge sedan. Men på den tiden fanns det inga plugins till Chrome. Så jag gav upp och återgick till Firefox. Hur ser utbudet av plugins ut till Chrome idag? Brukar det gå att hitta motsvarande grejer som finns till Firefox? Jag antar att de flesta här, som idag kör Chrome, en gång i tiden har använt Firefox. Finns det några uppenbara för- och nackdelar? Det kommer att ta mig några timmar att göra alla inställningar, profilimporter, installationer, tweaks, mm. Så jag vill gärna höra vad andra har att säga om Chrome, innan jag sätter igång med eländet. Jag kommer att köra Chrome Portable, men jag antar att det inte är någon skillnad mot originalet, annat än hur programmet installerar sig på datorn. Vill gärna höra åsikter från folk som har använt både Firefox och Chrome. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Chrome är snabbare, snyggare, renare och har mer inbyggt. Finns lite problem med flash-pluginen som ofta kraschar ... annars inga klagomål.
Plugins finns väldigt gott om nu för tiden. Det enda man kan sakna är Firebug om man är en van användare av det. Den inbyggda i Chrome är t o m mer kompetent men man måste vänja sig vid den först om man suttit länge med firebug. Annars finns firebug lite också om man inte vill använda den för mycket mer än inspection. Är det några andra speciella plugins du använder och inte kan sakna så kan du kolla Chrome Web Store innan, men förmodligen finns de där!
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min erfarenhet är att chrome kraschar mindre generellt. Kör dock inte så mkt plugins. Inte lika krävande heller (enl min uppfattning).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har inte varit med om att Flash-pluginen kraschar men då har jag förvisso Flashblock som default på alla sidor jag inte godkänt, så det är väl en stor anledning.
Jag upplever Chrome som snabbare, effektivare med systemresurser och smartare. Det finns så många funktioner i Chrome som gör mig så nöjd. Att logga in med google-kontot och direkt få allt från plugins och inställningar synkade till att jag från min Macbook kan se vilka flikar jag har öppna på iMacen gör all skilnad i världen. Plugins finns det en uppsjö av. De jag inte kan leva utan är Adblock, Adblock Element Helper och Flashblock. Jag använde Firefox för längesen men slutade då jag tyckte den drog alldelens för mycket minne. Det enda jag vet att jag saknar är möjligheten att ändra hur Chrome hanterar tabbar iom hur den öppnar och stänger tabbar. Det finns en del plugins men jag har inte funnit något som verkligen ger mig Firefox-känslan. Men det är ingen deal breaker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Gillar chrome för snabbheten och renheten.
Kör med comodo's version "dragon" av chromium. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag upplever mycket få krascher med FF, kan det ha med era plugin att göra att det kraschar ofta? Utbudet av plugins till FF gör att den förblir mitt första val vid utveckling.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Liten summering kring vilka funktioner som är ändrade: http://www.techishare.com/tech/comod...hrome-updated/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat: