Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Samsung Galaxy S3 - Urusel batteritid!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-15, 10:10 #1
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Hansen88a Hansen88a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard Samsung Galaxy S3 - Urusel batteritid!

Hej

Köpte en ny Galaxy S3 som jag haft i 3 dagar nu. Batteritiden är totalt urusel, och hur usel den är fick jag reda på nu under natten. Klockan 00:00 var batteriet fulladdat. När jag sedan vakna 8:00 var 78% kvar. Jag hade inga program eller appar igång och jag använde inte mobilen på något sätt.

Jag har kollat på lite expert reviews som säger att batteritiden är 'excellent', men kommentarerna från konsumenterna är motsatsen. Syftet med en sån här mobil är att man ska använda den väldigt ofta, men om man ska behöva ladda den 1½ timme varje dag så är det inte värt det.

Är det något fel eller är batteriet så här kasst?
Hansen88a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-15, 10:25 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
Kontrollera dina mailinställningar. Exchange ActiveSync drar ganska mycket batteri. Du
sparar mycket om du ändrar till att kontrollera mail var 5:e min (eller liknande) istället.
Stäng av Bluetooth om du inte använder funktionen.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-15, 11:17 #3
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Min S3:a har mycket bättre batteritid än vad min 4s hade. Gör som föregående säger och stäng av allt som du inte behöver. Se även till att du har alla de senaste uppdateringarna.

Edit: Smartphones kommer du i vilket fall som helst behöva ladda en gång om dagen. Jag laddar ibland min på kontoret fastän den t.ex har 70% kvar. Livslängden på batteriet minskar inte om du laddar den ofta, det gäller endast äldre batterier och ej Li-ion.

Senast redigerad av Lancelot den 2012-08-15 klockan 11:22
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-15, 11:30 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Min S3:a har mycket bättre batteritid än vad min 4s hade. Gör som föregående säger och stäng av allt som du inte behöver. Se även till att du har alla de senaste uppdateringarna.

Edit: Smartphones kommer du i vilket fall som helst behöva ladda en gång om dagen. Jag laddar ibland min på kontoret fastän den t.ex har 70% kvar. Livslängden på batteriet minskar inte om du laddar den ofta, det gäller endast äldre batterier och ej Li-ion.
Jag har en SII men behöver vid (för mig) normal användning inte ladda mer än varannan dag. En smartphone är tyvärr helt värdelös vid de tillfällen när man faktiskt verkligen behöver den - skärmarna drar väldigt mycket batteri.

Gör som föregående talare sagt - stäng av det du inte använder, framför allt GPS. Du kan även testa att installera en app som JuiceDefender. Det KAN naturligtvis också vara så att ditt batteri helt enkelt är dåligt.

Tänk om företagen kunde satsa på batteriutveckling nu istället för en massa fjantiga extrafunktioner... Det lutar åt att min nästa mobil inte blir en smartphone.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-08-15 klockan 12:21
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-15, 11:33 #5
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Detta stämmer, det är rekommenderat att du laddar ofta:
Citat:
These batteries are different and they do not require you to completely discharge them. In fact, you wear them out quicker, if you do. A little discharge is a good idea, though. Keeping a battery fully charged is also a stress-factor. So is increased temperature. The truth is that one of these batteries are rated for e.g. 500 100% discharges. But several thousands 30%-50% discharges. So the best solution is to not discharge your battery 100% every use, but to keep it around e.g. 70% capacity.
Källa: http://www.reddit.com/r/askscience/c...laptop/c5kus7r
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-15, 13:12 #6
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar

Reg.datum: Apr 2003
Om du går in och kollar under inställningar och klickar på Batteri så får du se vad som drar mest batteri. Det kan också vara en app som du har laddat ner som inte låter telefonen gå ner i viloläge. Det finns program för att kolla sånt också.

Ett "gammalt" problem är om du har igång WLAN på mobilen och råkat ha en DLINK Wlan router/modem hemma. Dessa två funkar inte så bra ihop. Hade samma problem med min SGS2 och nu med SGS3 .. Som tur är har jag en Netgear Wlan router och där funkar det fint.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-15, 13:20 #7
Supermoderator

Supermoderator

Om du delar nät och har glömt stänga av så drar även det en hel del batteri.
Oläst 2012-08-16, 11:41 #8
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Jag har SIII och jag är nöjd med batteritiden.
Jag tar den ur laddaren klockan 06 och när jag lägger mig klockan någon gång mellan 22 och 00 har jag mellan 15 och 50 procent batteri kvar beroende på användning om jag inte laddat den på jobbet. Det får anses vara ganska bra.

Jag kan tipsa om att du installerar JuiceDefender, helst betalvarianten som ger dig mer inställningsmöjligheter. Välj "custom"-profilen, sätt dig en stund och kolla igenom inställningarna och testa dig fram. JD tillåter bara appar att synka med vissa intervall och tvångssynkar då alla appar i ett fönster där datatrafiken är på. Locationinställningarna är också riktigt bra - baserat på din network location stängs och sätts WiFi på och av. Det finns även ett training läge där appen automatiskt lär sig vart det finns WLAN som den kan koppla upp emot.

För att hålla koll på förbrukningen och vad som drar batteri bör du installera apparna "Battery Monitor"(snygga grafer över batterianvändandet) och "BatterBatteryStats"(mycket och detaljerad information om vad som drar batteri, bland annat wake locks som oftast är den största boven).

Senast redigerad av pelmered den 2012-08-16 klockan 11:49
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-18, 00:52 #9
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Har du dålig täckning mot GSM-nätet/masten så anpassar den väl möjligtvis också signalstyrkan och kan därmed utnyttja mer batteri.
Har en Galaxy SII på jobbet som laddar ur när den ligger i skrivbordslådan över natten utan att användas.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017