FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tänkte överraska sonen med en spelserver där han och hans polare kan ansluta mot. Har hittat några bra och billiga servers i Tyskland och Nederländerna. Men var är bäst sett ur ping och hastighet? Jag kommer samtidigt använda server för shoutcast hosting.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle säga Holland. Anledningen är att jag tror att fler ISP:er har direktförbindelser dit tack vare deras stora IX:ar. Samtidigt kan man fundera på var rent geografiskt de
tyska servrarna är, med tanke på hur stort landet faktiskt är. Det är ju längre till södra Tyskland än Holland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har inte de flesta hosts utomlands någon test-server att pinga mot så man kan testa pingtiderna? Annars om de har sin webbsida på samma ställe kan man ju testa pinga den för att få ett hum.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vet inte om det är relevant, men känner till ett företag som har problem med att kunder i just Holland mycket lång ping till webbtjänster som hostas i Sverige. Restern av EU skall inte ha samma problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ping handlar bara om latency, latency baserar sig på avstånd.
Sedan buffert minne i varje aktiv utrustning på vägen, hög belastad nät gör att paket inte skickas i "realtid" utan hamnar i buffert visst antal ms. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|