FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en fråga angående detta.
Jag har några hemsidor och domännamn på surftown,dom hemsidorna har jag inget affiliate eller adsense på för tillfället (dom ligger just nu hos loopia). Jag har vid nåt tillfälle haft en affiliate site på surftown men det var nåt år sedan. Jag blev idag kontaktad av surftown som sade att dom skulle ändra mitt konto till "företagskonto" vilket skulle ligga på 299:- i månaden, jag betalar idag ca: 800:-/år för mitt abonnemang där som privat person. Vad är reglerna egentligen angående detta? Om jag har affiliate på en hemsida måste jag då skaffa ett företags abonnemang på surftown, eller hur långt kan man gå med "privatkonto". I surftowns avtalsvilkor står det b la att "utan att de ska utgöra en visnings- och/eller försäljningsplats för privata användare, offentliga institutioner samt verksamheter.". Där står det ju försäljningplats för privata användare. Och vad dom fick att dom skulle ändra mitt konto till företag har jag ingen aning om, om dom hittat nån hemsida som man lekt med lite så det såg ut som att man hade nån verksamhet... det vete tusan. Så vad har ni för åsikter om detta, eller erfarenheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag mailade surftowns support och fick detta svaret.
"du har alltså inget företag nu? Då förstår jag inte riktigt varför du blivit uppringd, beklagar detta. Och även om du haft företag ska vi inte tvinga dig att uppgradera till företagskonto om du inte vill det." Så det får väl bli svar på min fråga till mig själv. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|