FAQ |
Kalender |
2012-10-30, 15:57 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej alla kära wn medlemmar
Tänkte höra ifall det är möjligt att starta upp en site liknande compricer,inspalnet osv. DÄr besökarna jämför, tar lån och så vidare. Jag har väldigt bra domän-namn och det finns en uppsjö av affiliate siter. Vad bör jag tänka på? 2. Vad bör jag investera i mellan tummen och pekfingret? Sökord måste köpas osv. Har tänkt på den saken väldigt länge och vill gärna dela det med mig för att tips och råd helt enkelt. |
||
Svara med citat |
2012-10-30, 16:08 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har gjort en liknande grej, ja - mycket möjligt om du kör SEO. Glöm Adwordspengar om du inte har grymma kontakter, de andra kommer ha högre marginaler än dig. Garanterat.
|
||
Svara med citat |
2012-10-30, 17:31 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
vad menar du med "adwords pengar". Det är bara att köpa de sökorden som är aktuellt öfr ämnet,
|
||
Svara med citat |
2012-10-30, 18:34 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2012-10-30, 19:08 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kostnaderna för i stort sett ALLA lånsökord (även longtails) är högre än vad du kommer ha i marginaler.
|
||
Svara med citat |
2012-10-30, 19:38 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
kan du ge exempel på en kalkyl. skulle uppskatta det
|
||
Svara med citat |
2012-10-30, 20:54 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu beror detta på om du vill köra en förmedling, alltså egna avtal med långivare, bank osv eller om du endast ska förmedla leads.
Om du vill köra förmedlningsverksamhet så krävs det en stor budget och en arbetskraft som innebär stora investeringar. Kör du leads förmedling så är adwords för dyr, ett exempel: Snitten per förmedlat leads som leder till ett godkänt lån ger i snitt 175 kr, vad kostar en besökare som du får via adwords? Vad kommer du ha i avslut på dessa kunder? Compricer och Insplanet har en bearbetad brand, och en del besökare som söker annat än bara lån, de har en arbetskraft som bearbetar dessa kunder med, inte ens dessa företag hamnar på första sidan på Goolge om man nu söker på tex ansök om lån, Sedan frågan är om du vill endast förmedla lån eller andra tjänster som Insplanet och Compricer erbjuder sina kunder? Ge aldrig upp dina drömmar, tror du på det du vill göra så kör på bara, gör en budget där du har råd att investera och se vad som händer. Lycka till |
|||
Svara med citat |
2012-10-30, 23:31 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2012-10-31, 16:19 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
TACk för alla givande svar !
Men vad tror ni ifall man byter bransch helt å hållet? Det vill säga man kör exakt samma koncept fastän med "flygresor" och resor i allmänhet. Är dessa sökord dyrare? |
||
Svara med citat |
2012-11-03, 03:18 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kommer hitta samma problem i i stort sett varenda mainstreambransch. Generellt sett - är det svårt att börja med finns det ofta mer pengar, medan om det är lätt att börja med är det ofta mindre pengar. Du kommer behöva startkapital, sjuka arbetsveckor, tålamod och ambition, och kanske lite tur. Lycka till!
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|