FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det nu inte är den där "nya tekniken" som strular så skulle jag gissa på det med. Om du inte redan indexerat dina tabeller kan det vara något som snabbar upp ditt system.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft prestandaproblem med alla webbhotell jag haft, One (hemskt), Loopia (värst), Binero(ostabilt), och senast FSData som säger sig ska vara snabbast i Sverige men som funkat dåligt på alla möjliga sätt och värst supportens dröjsmål.
När det gäller delade webbhotell tycker jag Oderland har duktig personal och bra maskiner för en rimlig peng. Jag har prestandabevakning på dygnet runt och allt verkar fortfarande ganska stabilt. Några tillfälliga anmärkningar här och där men inget som besökare verkar drabbas av. Kontrollpanelen cPanel låter mig även se grafer på mina egna processers belastning. För övrigt rapporterar mina kunder om ökad prestanda hos Binero senaste tiden och det stämmer med mätvärdena på www.webhosting-performance.com. Kanske har Binero börjat vända skeppet tillbaka? En gång i tiden hade jag en banner på min hemsida "I <3 Binero" som jag för 1½ år sedan tog bort (pga alla binerrors). Skulle vara trevligt att se Binero göra comeback. Men frågar du mig idag svarar jag alltså Oderland. Senast redigerad av njoy den 2012-12-23 klockan 01:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
tror jag betalar runt en 150 kr månaden i dagsläget och det känsn väldigt bra
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det förutsätter dock att du har lite koll på hur man sätter upp och administrerar en server. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En virtuell server kan du konfigurera och optimera exakt efter vad du behöver för din site. Du kan t.ex. sätta en reverse proxy med cache framför webbservern som servar sidor direkt ifrån RAM. Visst det kan vara lite problematiskt när det gäller just en webbhop(eftersom den måste hålla en session med varukorg etc.) men det finns bra lösningar även för det. Det hela hänger som sagt på om man kan hantera en server själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Oops.. fick just fel när jag gick in på Binerror. De är nog inte riktigt på väg tillbaka ännu. Server Error in '/' Application. - Exception of type 'System.OutOfMemoryException' was thrown.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|