FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har nu blivit migrerad till Binero 2.0 och därmed tvingad att byta till nya webmailen. Jag gillar inte riktigt den nya webmailen, och att man inte kan välja avsändaradress när man skickar mail är en dealbreaker.
Jag antar att man kan installera en annan IMAP-klient själv under en egen domän. Så.. Förslag på alternativ till Bineros nya webmail? Helst en som är skriven i PHP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag inte själv lekt med någon av dem, men http://www.noupe.com/ajax/10-ajax-webmail-clients.html har en fin liten lista
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Personligen föredrar jag RoundCube, vet dock inte vad Binero använder sig av.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Röstar också på Roundcube, den ser riktigt fin ut efter senaste stora uppgraderingen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bineros Webmail är på https://webmail.binero.se/ och den där är roundcube
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det går faktiskt visst att lägga in egen avsändaradress, med ett litet hack
![]() När man redigerar identiteter så kan man ju i vissa roundcube-installationer skriva in fritt vilken mailadress man ska skicka ifrån. Binero har säkert tänkt att för säkerhets skull skall man inte släppa detta lös hur som helst. Dock kan du fortfarande gå in i DOM-redigeraren och lägga in den mailadress du vill lägga till, och sen kan du använda den som avsändaradress. Har själv gjort så ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Röstar på outlook.com.
Lägg till alla dina konton och ta med dig överallt! Blev faktiskt väldigt imponerad! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Guest
|
Som någon skrev så är det väl Roundcube Binero använder och det finns en funktion att skapa flera identiteter dvs avsändaradresser.
Fel av mig. Funktionen finns för att skapa ny identitet men det verkar inte fungera. Senast redigerad av Tobab den 2013-02-18 klockan 22:54 |
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för tipsen!
RoundCube (och därmed Bineros nya webmail) kan nog trots allt vara bra när man vänjer sig och eventuellt justerar några inställningar. Tipset från gildebrand var mycket intressant. Det måste jag testa. Men då måste man alltså (eftersom man inte kan skapa ny identitet) in i inställningar och DOM varje gång man vill skicka från en annan avsändaradress? Jag har varit tvungen att använda Outlooks webmail på ett ställe (dock inte outlook.com), och den har jag inte alls varit nöjd med. Dessutom vill jag inte blanda in ytterligare en part. SquirrelMail, som också finns med i listan lunarmys tipsade om, har jag erfarenheter av som användare för ett antal år sedan. Då var jag ganska nöjd med den. GPL är det också. Jag vet inte hur det är med stöd för att ändra avsändare där, men när man har koden lär det inte vara något problem att fixa om det skulle behövas. Problemet med att sätta upp en egen webmail är att man vill ju köra med SSL, men tveksamt om man kan göra det med eget certifikat hos Binero..? Känns dumt att köpa certifikat när man inte ska ha några utomstående användare. Innan jag postade här hade jag försökt skapa ny identitet i nya webmailen, och sedan kontaktade jag Binero och frågade om det. Svaret jag fick var: Citat:
Jag frågade även om man kan fortsätta använda den gamla webmailen efter att man blivit migrerad, men det kan man inte. Borde väl vara ganska lätt gjort för Binero att aktivera identiteter i webmailen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är ganska ofta som det inte går att logga in på webmailen eller att mailen inte visas när man väl är inne.
Ganska störande, nu till exempel. "Anslutning till IMAP-servern misslyckades. Kontrollera att din domän är aktiv och är ansluten till Binero." |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|