Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

shopit.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-08, 10:43 #1
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Flitig postare
DistansDatas avatar

Standard shopit.se

Är det någon som känner till vad shopit.se är för något ? Den fyller loggfilen hos en av mina kunders e-butik så den verkar ta nya sessions hela tiden och indexera siten för andra dagen i rad.

Ska man låta den hålla på eller är det bättre att blockera det IP-nummret ? Om det är en bra tjänst på gång så kanske ska man låta den hålla på och indexera siten.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-08, 12:13 #2
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Verkar vara ett mindre bolag från Växjö som startades förra året.
Här skriver de lite om sig själva där de söker folk. Jag skulle misstänka att det är mer eller mindre en kopia av shopit.com, detta är dock vad jag tror.

Personligen hade jag blockerat deras IP.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-08, 12:50 #3
DistansDatas avatar
Flitig postare

Flitig postare
DistansDatas avatar

Tack för svar, blir nog en blockering av den.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-09, 10:44 #4
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Hej,

Jag arbetar för Ecommerce.org, en verksamhet inom samma koncern som Shopit Online Europe AB, så jag vill passa på att förklara lite vad Shopit är och varför er kund får regelbundna besök.

Shopit är en helt ny sökmotor för just shopping. Målet är att göra det möjligt för konsumenterna att enklare söka och upptäcka alla produkter, butiker och varumärken som finns online, vilket de traditionella sökmotorerna inte är så bra på (för mycket brus). Precis som en traditionell sökmotor indexerar Shopit alla nätbutiker, produktsajter och varumärkessajter, samt analyserar och kategoriserar innehållet så det blir snyggt och prydligt sökbart för konsumenterna (och med länkning direkt till butikerna).

Shopit har utvecklats under snart två år nu, och idag är det 15 personer som på heltid jobbar med detta. Satsningen är minst sagt seriös.

Anledningen till att er kund, och andra nätbutiker får besök av Shopit är för att det precis som du säger pågår ett grundindexerings-arbete. Denna är lite mer intensiv första gången butiken indexeras upp och därefter går systemet in mer löpande och uppdaterar nytt innehåll.

Vissa e-handelsplattformar som har url-baserad sessionshantering (däribland osCommerce) loggar detta som enskilda besök vilket därför kan se lite konstigt ut i loggarna. Enklast är att lägga till Shopit-agenten bland de andra sökmotors-agenterna så att dessa filtreras bort från de vanliga besöken.

Bakom Shopit står entreprenören Mathias Ivarsson, grundare av bland annat e-handelsplattformen SiteDirect och det internationella communityt för e-handlare Ecommerce.org (tidigare Ehandel.org).

Hoppas detta spred lite ljus kring ämnet.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-18, 18:02 #5
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer G Visa inlägg
Hej,

Jag arbetar för Ecommerce.org, en verksamhet inom samma koncern som Shopit Online Europe AB, så jag vill passa på att förklara lite vad Shopit är och varför er kund får regelbundna besök.

Shopit är en helt ny sökmotor för just shopping. Målet är att göra det möjligt för konsumenterna att enklare söka och upptäcka alla produkter, butiker och varumärken som finns online, vilket de traditionella sökmotorerna inte är så bra på (för mycket brus). Precis som en traditionell sökmotor indexerar Shopit alla nätbutiker, produktsajter och varumärkessajter, samt analyserar och kategoriserar innehållet så det blir snyggt och prydligt sökbart för konsumenterna (och med länkning direkt till butikerna).

Shopit har utvecklats under snart två år nu, och idag är det 15 personer som på heltid jobbar med detta. Satsningen är minst sagt seriös.

Anledningen till att er kund, och andra nätbutiker får besök av Shopit är för att det precis som du säger pågår ett grundindexerings-arbete. Denna är lite mer intensiv första gången butiken indexeras upp och därefter går systemet in mer löpande och uppdaterar nytt innehåll.

Vissa e-handelsplattformar som har url-baserad sessionshantering (däribland osCommerce) loggar detta som enskilda besök vilket därför kan se lite konstigt ut i loggarna. Enklast är att lägga till Shopit-agenten bland de andra sökmotors-agenterna så att dessa filtreras bort från de vanliga besöken.

Bakom Shopit står entreprenören Mathias Ivarsson, grundare av bland annat e-handelsplattformen SiteDirect och det internationella communityt för e-handlare Ecommerce.org (tidigare Ehandel.org).

Hoppas detta spred lite ljus kring ämnet.
Finns det någon ETA ang. lansering av denna tjänst?
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017