Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Billigaste Domän Varje Gång Hos Godaddy!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-23, 15:19 #11
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Läste du GoDaddys svar på detta (som jag länkade till)?
Japp men självklart att de inte erkänner. Har hänt mig flera gånger så jag tvekar inte alls på att det stämmer.

Om man vill ta risken att förlora ett bra namn så är det bara att söka på godaddy och erfara samma sak själv om namnen är bra. Annars kan man bara använda namecheap för att kolla domän.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 15:55 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Svårt att bevisa då man inte tar skärmdumpar vid varje domänsökning, bara senare vet man att de är tagna. Har hänt mig 3 gånger har jag för mig och en hel del vänner har varit med om samma sak. Vill du ha bevis kan du söka google "godaddy steals domains" många diskussioner.
Var hittar vi bevis menar du? Du får gärna peka på sådana, annars är det bara ytterligare en tom anklagelse. GoDaddy hör till världens största aktörer när det gäller domäner, det vore högst märkligt om de ägnade sig åt sådant och det vore lika märkligt om inte ett antal personer anklagar dem för detta.

Ge gärna ett exempel på en domän de "stulit" från dig.

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-10-23 klockan 15:57
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 16:30 #13
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Var hittar vi bevis menar du? Du får gärna peka på sådana, annars är det bara ytterligare en tom anklagelse. GoDaddy hör till världens största aktörer när det gäller domäner, det vore högst märkligt om de ägnade sig åt sådant och det vore lika märkligt om inte ett antal personer anklagar dem för detta.

Ge gärna ett exempel på en domän de "stulit" från dig.
Kan inte ta ett exempel då jag inte vill avslöja dessa offentligt.
Men kan avslöja formatet: OrdOrd.com på engelska.

Med bevis menar jag närmast man kommer bevis vilket är alla anklagelser på webmaster talk forums till exempel, måste finnas en grund till allt. Tror inte folk slösar tid på alla långa trådar bara för att sprida negativitet om godaddy utan anledning.

Jag personligen bryr mig inte om godaddy, så frågan är varför jag pratar negativt om dem, jag får inga pengar för att skriva om att jag gått misste om namn på godaddy.

Jag använder godaddy fortfarande men bara för längre domäner eller svenska ord.
Inte när jag behöver ett engelsk domän med 1-2 engelska ord.

Det var jag som startade denna tråd om hur bra det är att köpa billigt från godaddy vilket jag gör fortfarande, men inte för engelska ord som kan vara värd mycket.

Senast redigerad av Lindalicious den 2013-10-23 klockan 16:33
Oläst 2013-10-23, 16:34 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Japp men självklart att de inte erkänner. Har hänt mig flera gånger så jag tvekar inte alls på att det stämmer.

Om man vill ta risken att förlora ett bra namn så är det bara att söka på godaddy och erfara samma sak själv om namnen är bra. Annars kan man bara använda namecheap för att kolla domän.
Jag är personligen övertygad om att du haft otur, även om jag förstås respekterar din åsikt. Som sagts är GD världens största hosting och domänregistrator, med en omsättning på närmare tio miljarder kronor årligen. Jag tror de drar sig för att ljuga offentligt om en sådan företeelse, även om jag givetvis inte kan vara hundraprocentigt säker.

Nog om detta (från mig) nu...
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-23, 16:47 #15
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Jag är personligen övertygad om att du haft otur, även om jag förstås respekterar din åsikt. Som sagts är GD världens största hosting och domänregistrator, med en omsättning på närmare tio miljarder kronor årligen. Jag tror de drar sig för att ljuga offentligt om en sådan företeelse, även om jag givetvis inte kan vara hundraprocentigt säker.

Nog om detta (från mig) nu...
Jag har diskuterat detta med en del amerikaner jag känner som har många domäner och frågat dem om det var "otur" jag hade, vilket jag trodde från början, men de sa åt mig att undvika godaddy för bra namn att det är vanligt förekommande att de tar namn.

Så, först trodde jag att det var otur men sedan fick jag råd från folk jag litar på att de varit med om liknande.

Så kanske det är "otur" som händer ofta, men sannolikheten är låg i så fall att 2 olika personer söker på samma namn inom samma timme.

Det här är inget argument man vinner, men det är inte svårt att bara använda sig av namecheap för bättre namn. Annars sitter man där utan bevis.

Hittade liknande argument mot namecheap på webhosting talk men då kommer namecheap in och klargör vad som hänt istället för att bara undvika ämnet som godaddy.
Oläst 2013-10-23, 16:53 #16
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

En annan möjlighet förutom "otur" kan ju vara att det var fel i deras databas eller något under sökningarna.

Minns en gång då 1 ords .co.uk domäner var lediga hos namecheap, jag chattade med dem och fick då reda på att det var tillfälligt fel.
Oläst 2013-10-23, 20:44 #17
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Jag har diskuterat detta med en del amerikaner jag känner som har många domäner och frågat dem om det var "otur" jag hade, vilket jag trodde från början, men de sa åt mig att undvika godaddy för bra namn att det är vanligt förekommande att de tar namn.
Om de anser att nyregistrerade domäner ofta är "bra namn" så kanske du inte borde tro på allt som dessa personer säger Det finns ju de som påstår sig ha blivit bortförda av utomjordingar också. Så länge alla former av bevis saknas så finns det ingen som helst anledning att tro att det förhåller sig på det viset.
Oläst 2013-10-23, 22:40 #18
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det finns ju de som påstår sig ha blivit bortförda av utomjordingar också. .
Du vet väl att det händer alla fast de flesta är inte ens medvetna om det.
Oläst 2013-10-24, 13:14 #19
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Man undrar ju varför som ska kolla på när "kunder" söker efter lediga domäner på deras sida, istället för att göra alla sökningar själva....

Det känns bara som att folk tror att dom har hittat någon unik domän som INGEN annan någonsin har sökt fram.

Och att "Daddy" skulle riskera allt för att sno några domäner är inte så troligt.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-24, 14:51 #20
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Som sagt, det har förekommit mycket smuts hos liknande företag tidigare. Men GD skulle bara torska allt för mycket för att försöka sno hand-regs från kunder.

Nackdelarna det skulle innebära för GD är för många att räkna upp (bort kort- och långsiktigt), och den eventuella "uppsidan" skulle vara att de sitter på en portfölj med (antagligen) skitdåliga namn som typ ingen vill ha.

Att ett namn är ledigt i ena sekunden och taget nästa händer många som pysslar med domäner. Inget konstigt som sagt, men jag förstår att man som nykomling kan börja tänka i sådana banor.

Sedan får vi inte glömma alla skandaler som förkommer inom domänföretagen, t.ex. halvarez-härvan hos snapnames
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017