FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om man vill ta risken att förlora ett bra namn så är det bara att söka på godaddy och erfara samma sak själv om namnen är bra. Annars kan man bara använda namecheap för att kolla domän. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Ge gärna ett exempel på en domän de "stulit" från dig.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-10-23 klockan 15:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men kan avslöja formatet: OrdOrd.com på engelska. Med bevis menar jag närmast man kommer bevis vilket är alla anklagelser på webmaster talk forums till exempel, måste finnas en grund till allt. Tror inte folk slösar tid på alla långa trådar bara för att sprida negativitet om godaddy utan anledning. Jag personligen bryr mig inte om godaddy, så frågan är varför jag pratar negativt om dem, jag får inga pengar för att skriva om att jag gått misste om namn på godaddy. Jag använder godaddy fortfarande men bara för längre domäner eller svenska ord. Inte när jag behöver ett engelsk domän med 1-2 engelska ord. Det var jag som startade denna tråd om hur bra det är att köpa billigt från godaddy vilket jag gör fortfarande, men inte för engelska ord som kan vara värd mycket. Senast redigerad av Lindalicious den 2013-10-23 klockan 16:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nog om detta (från mig) nu...
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så, först trodde jag att det var otur men sedan fick jag råd från folk jag litar på att de varit med om liknande. Så kanske det är "otur" som händer ofta, men sannolikheten är låg i så fall att 2 olika personer söker på samma namn inom samma timme. Det här är inget argument man vinner, men det är inte svårt att bara använda sig av namecheap för bättre namn. Annars sitter man där utan bevis. Hittade liknande argument mot namecheap på webhosting talk men då kommer namecheap in och klargör vad som hänt istället för att bara undvika ämnet som godaddy. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En annan möjlighet förutom "otur" kan ju vara att det var fel i deras databas eller något under sökningarna.
Minns en gång då 1 ords .co.uk domäner var lediga hos namecheap, jag chattade med dem och fick då reda på att det var tillfälligt fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Man undrar ju varför som ska kolla på när "kunder" söker efter lediga domäner på deras sida, istället för att göra alla sökningar själva....
Det känns bara som att folk tror att dom har hittat någon unik domän som INGEN annan någonsin har sökt fram. Och att "Daddy" skulle riskera allt för att sno några domäner är inte så troligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som sagt, det har förekommit mycket smuts hos liknande företag tidigare. Men GD skulle bara torska allt för mycket för att försöka sno hand-regs från kunder.
Nackdelarna det skulle innebära för GD är för många att räkna upp (bort kort- och långsiktigt), och den eventuella "uppsidan" skulle vara att de sitter på en portfölj med (antagligen) skitdåliga namn som typ ingen vill ha. Att ett namn är ledigt i ena sekunden och taget nästa händer många som pysslar med domäner. Inget konstigt som sagt, men jag förstår att man som nykomling kan börja tänka i sådana banor. Sedan får vi inte glömma alla skandaler som förkommer inom domänföretagen, t.ex. halvarez-härvan hos snapnames |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|