FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Tänkte höra om nån har erfarenhet av import från Polen. Vilket transportföretag rekommenderar ni för större gods? Tack för svar! mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Det fungerar smärtfritt för vår del ända tills de kommer till Sverige och idioterna UPS/Flygfrakt ska leverera det. Väldigt ofta är vi enligt de "Inte anträffbara", fast att vi har ungefär 10 man på plats.. Men aldrig några krångel förutom de, och det kan man ju inte skulla på polackerna för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ingen lång erfarenhet men har beställt lite antenner från tillverkare i Polen och fått de hem via schenker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kontakt med ett par fabriker i Polen, det går att få saker skickade med de flesta transportörer.
Generellt sett så funkar alla förutom UPS bra, alltid något strul med de.. Ta DHL eller Schenker enligt mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack!
Jag fick lite priser på transport från Polen till Sverige ca 150 EURO per pall (ca 100 euro vid köp av flera pallar.) Jag funderar på att köpa hem staket från Polen, säljare i Sverige vill ha över 60.000 SEK. Kostar knappt 20.000 SEK i Polen. Tänkte om man kan köpa direkt från fabrik men det verkade inte funka då de endast säljer till Sverige via sina partners, så nu gäller det att hitta nått sätt att köpa från Polen som inrikes. Tips? ![]() Hörs. Nihilnovi: Vad är det för fabriker du har kontakt med? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hela köket samt badrummen kommer från Polen (inkl. high-end vitvaror), kostade mig mindre än 50% gentemot i Sverige (som ett exempel, kolla bara priserna på ikea.pl och ikea.se). Jag åkte dock ner själv och hämtade grejerna. Det som också gjorde saken lite lättare är att jag också har vän som är polack och bor i Polen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har kanske inte så mycket med ämnet att göra. Men jag beställer cigg från Polen. När UPS levererade det så fungerade det skit bra. Man kunde följa det på nätet och det stod leveransdag från dag 1.
Nu har de bytat till DHL och det strular som fanken. Det är ofta ciggen åker en runda upp om Sthlm och vänder pga av strul hos DHL. Man kan följa det, men det står aldrig vilken dag leveransen är planerad. Dessutom måste jag säga att UPS folk är betydligt trevliga när de levererar än DHL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jayzee:
Coolt! Du har inte lust att hjälpa mig mot $ såklart? ![]() Musikmixen: Jag bor i Stockholm. Jag ska försöka hitta på en lösning så att jag kan köpa av fabriken, utan att de vet om att prylarna ska vidare till Sverige. Hmmm! Tack!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Fixar du hyrbil och står för resan så kan jag köra ner och hämta det till dig och leverera det i Sthlm. Jag & särbon behöver en liten mini-semester. Jag gör det tom gratis
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|