FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Via mail informerar Lensway att man nu väljer att slå igen butikerna och istället satsa helhjärtat på nätet helt.
När man öppnade butiken på Centralstationen i Göteborg sa vd:n Bo Wänghammar - Optikhandeln genomgår just nu ett stålbad. I den processen är det viktigt för oss att vara närvarande även utanför nätet. Butikerna ska vara en katalysator för näthandeln. Vi ska erbjuda det bästa av två världar.
__________________
För dig som söker en domän att köpa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inte konstigt, man kan inte konkurrera med näthandel med dyra lokalkostnader och personalkostnader.
Och deras misstag var att tro fysiska butiker skulle öka deras näthandel så mycket så dom täcker fysiska butikerna. Enda gång man besöker fysisk butik måste vara vid synundersökning om man har linser, och när det gäller glasögon svårt konkurrera med synsam och liknande som har många butiker redan och sin kundstock |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det bästa vore om dem lär sig att ha små showrooms, att man går o tittar sedan beställer via nätet.
Detta gäller alla typer av butiker enligt min mening. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tycker det är aningen märkligt att man så sent som 14 maj slår upp portarna för en ny butik i Helsingfors för att bara några månader sedan slå igen samtliga.
__________________
För dig som söker en domän att köpa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Helt makalöst hur näthandeln förändrar allting, inte konstigt att fysiska butiker slår igen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag kollar på nätet men sen går jag in i Butikerna för Clas Ohlson och Kjell & Co och handlar över disk så jag får prata med en människa. Jag hatar automatiska telefonsvarare när man ringer kundtjänst, kan jag så undviker jag såna företag. Bankärenden gör jag dock uteslutande på nätet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar fysiska butiker, mest för att man kan prata med "oftast" kunnig person om det man är ute efter. Dessutom får man också ta med sig produkten hem redan direkt. Beställer jag över nätet får jag vänta minst en dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med dig, smidigare om man behöver gå tillbaka också. Betydligt trevligare med riktiga butiker är e-handel också.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är kunderna inte är villiga betala för det, man kan aldrig konkurrera i pris mot online butiker emot fysiska butiker.
Vissa produkter vill kunderna handla mer i fysisk butik, men långt ifrån alla. Och när det gäller linser så är fysiska butiker rätt dålig affär. Glasögon endast till viss gräns. I framtiden kommer säkert nästan alla butiker som överlever samlas i stora köpcenter endast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hoppas att vi inte kommer att få se samma utveckling utav tillexempel webbhallen älskar butiken på Sveavägen, skön musik och design.
Gå in beställa en Redbull, testa lite nya spel och köpa lite prylar en perfekt Fredag. Vill man ta en bira efter det så finns pubben runt hörnet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|