FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Som alla vet börjar bankid bli mer o mer populärt nu för tiden, snart kan vi väl säkert rösta över nätet med hjälp av bankid. Ifall det inte blir e-legitmationen förstås. Men jag är nyfiken på en annan grej... varför har Finansiell ID-Teknik BID AB valt att använda ordet "bankid" när de inte ens äger bankid.se, endast bankid.com (vad jag vet). Är förvirrande när e-legitimation.SE används men inte e-legitimation.COM. Skulle det inte varit smartare att använda något annat ord/varumärke? Detta skapar ju en stor säkerhetsrisk ifall inte Finansiell ID-Teknik BID AB får vantarna på bankid.se snart. Måste gå en väldigt intressant dialog mellan personen som äger bankid.se och Finansiell ID-Teknik BID AB kanske även IIS... vad tror ni? Får han pengar för domännamnet eller kommer IIS sno över den direkt? Är ju ingen liten fisk det där som ägs av Danske Bank, Handelsbanken, Ikano Bank, Länsförsäkringar Bank, SEB, Skandiabanken och Swedbank tillsammans. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Domänen har ju varit i hans ägo sen IIS släppte domännamn till privatpersoner.
Och så länge han har is i magen så får nog Finansiell ID-Teknik svårt o ta den utan en ATF. Och vid en ATF, så kan det nog gå hur som helst. beroende på vem som tar ärendet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Han reggade den före BankID ens fanns så det är nog rätt lugnt..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Han stavade fel på bankir. Tangenterna R och D ligger så löjligt nära varandra.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"Bank-ID på fil Lanserades år 2003." Wikipedia
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Då borde det inte vara så svårt att bevisa ond tro:....
2014-11 => 2003!!! Följaktligen skulle jag gissa att domäninnehavaren faktiskt reggade domänen för att sälja den vidare mot en ansnligf summa pengar, dvs denne handlade i ond tro... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
bankid.com (159.72.128.206) (registrar: domaininfo.com)
bankid.nu (193.13.133.169) holder: malfin9428-00001 bankid.se holder: andjoh0702-00024 ja vad roligt detta kan sluta... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Han kommer aldrig förlora domännamnet i ett ATF.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|