FAQ |
Kalender |
2014-10-29, 01:43 | #21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Faktum är att om man hade bra inställning på mönstringen så hade man större chans att få bättre placering. Det var mina vänner som hade en negativ inställning som blev placerade på meningslösa tjänster. Även om du är vapenvägrare så finns det tjänster inom militären som är icke-kombativa.....typ kock, chaufför, sjukvårdare....alla typer behövs för att driva ett bra försvar. Jag känner mig priviligerad att ha gjort värnplikten i Sverige. Jag ser mest fördelar med värnplikt. Å andra sidan kan jag se förklaringen till att satsa på elitstyrkor och hemvärnet istället för värnplikt. Dock, vilken modell svenska regeringen bestämmer sig för, så får de se till att det är väl finansierat. Senast redigerad av amagab den 2014-10-29 klockan 01:45 |
||
Svara med citat |
2014-10-29, 01:46 | #22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Kalla värnplikten för slaveriarbete om du vill, men det är inte direkt så att Sverige är ensamma om det, det är få länder som har ett personalförsörjningsystem till försvarsmakten som bygger till 100% på frivillighet. Vi har provat ett par år nu, det fungerar inget vidare. Man kan också se det som en betald utbildning för ett jobb inom försvarsmakten, då är det inte en lika dålig deal längre om man är 18 år (och inte mångmiljonär) Absolut håller jag med dig om att det vore bäst om Försvarsmakten inte behövdes, men så är tyvärr inte verkligheten idag. Senast redigerad av CotopaXi den 2014-10-29 klockan 01:52 |
||
Svara med citat |
2014-10-29, 12:24 | #23 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag kan dock lätt se att det finns större problem med vilka som söker sig till tjänstgöring i Sverige jämfört med många andra länder. Kan man inte få tillräcklig mängd rätt personer söka sig frivilligt kanske första steget borde vara morot snarare än piska dock? Slavarbete-virrandet tycker jag inte förtjänar en kommentar
2014-10-29, 14:27 | #24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Visst, det kan väl vara OK att tyck att det är moraliskt rätt att tvinga andra till arbete, men försök inte intala dig själv att det är något annat än parasitism. Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-10-29, 15:27 | #25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2014-10-29, 15:33 | #26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
- http://www.wn.se/showpost.php?p=20489953&postcount=3 Klistra in den i signaturen direkt?
2014-10-29, 16:33 | #27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2014-10-29, 21:47 | #28 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hellre död än röd är ett känt citat från mig. |
||
Svara med citat |
2014-10-29, 22:47 | #29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fast du verkar inte gilla något som har med sverige att göra, så varför bryr du ens eller orkar kommentera? |
||
Svara med citat |
2014-10-29, 23:01 | #30 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Eller tvinga personer ha 24/7 jobb utan ha rätt gå hem på kväll eller helger. Att kalla det en anställnings som ger betalt är ju bara rent skitsnack. Det är tvång och slaveri. För är väldigt simpelt, om det är valfritt så är det upp till varje person göra det. Om man har det i lagen och måste tvinga folk mot sin vilja för det inte finns tillräckligt många frivilliga så säger det rätt mycket. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|