FAQ |
Kalender |
2014-11-06, 10:20 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Miljöpartiets ledamot i kulturutskottet, Niclas Malmberg, vill se en fördelningsmodell av annonsintäkter på internet.
I takt med att annonsörer priroterar digital annonsering blir de regionala och lokala nyhetsredaktionernas ekonomiska situation allt kärvare. Läs mer: http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3861809.ece |
|||
Svara med citat |
2014-11-06, 10:52 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hehe ja ni... bra röstat! :-)
|
||
Svara med citat |
2014-11-06, 11:07 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skönt med ett empatiskt parti som bryr sig om andra människor.
|
||
Svara med citat |
2014-11-06, 19:25 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ganska kul att en del personer dömer ut ett helt parti, en hel regering eller politiker i största allmänhet på grund av ett förslag i en enskild fråga Visst, är man en naiv tonåring kanske man resonerar på det viset men annars tänker man förhoppningsvis lite längre än så.
http://www.dn.se/kultur-noje/mp-oppn...tal-mediemoms/ Många här gillar säkert det förslaget bättre
2014-11-06, 19:47 | #5 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tror ioförsig inte det var förslaget i sig som fick dem att döma ut partiet. Utan principen att det gäller att hugga så fort man ser lite hud.
Personligen tycker jag att genomförandet i Frankrike, som artikeln och Malmberg refererar till, blev rätt bra både för mediasektorn och Google, win-win skulle jag säga. Att titta sig om i världen och utreda hur fungerande lösningar på liknande problem på annat håll kan användas eller anpassas i Sverige är faktiskt rätt sunt i min politiska uppfattning. Själv är jag dock lite principiellt emot praktiken att på riksnivå avtala med ett företag istället för att genomföra bredare bransch-specifika regler i samverkan med parterna. Sen tycker jag att jämförelsen med Spotify är väldigt haltande, försiktigt uttryckt.
2014-11-07, 10:06 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sen har ju journalistikens kvalitet överlag sjunkit som en sten sedan nätet tog över. Allt som verkar i rätt riktning är bra men någon perfekt lösning finns nog inte.
Svara |
|
|