FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej hallå!
Inte allt för ofta jag slänger in en tråd här men jag har tröttnat på att leta.. Det jag alltså letar är något mer seriösare forum/kontakt inom köp och sälj. Jag är en flitig besökare i köp och säljtrådar både här på WN och SEO-Forum men tycker inte att projekten som säljs ofta håller den standard jag är ute efter. Var säljs dessa sajter? Förmodligen så säljs de mest till seriösa kontaktnät eller dylikt, som jag tyvärr saknar. Har någon några tips vad man kan hitta mer seriösa webbprojekt som är till salu så skulle det uppskattas väldigt mycket. Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh Zebra |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
www.flippa.com är väll den största. Min uppfattning är att priset för sajter där är något lägre än på WN, men förmodligen så är de flesta sajter som säljs där inte riktigt så bra som säljaren vill påstå. Har lagt bud men aldrig vunnit någon auktion där.
Vill egentligen inte nämna dem med tanke på hur dålig deras egna sajt är, men på www.sellbuddy.se finns ju ett gäng svenska sajter till salu. Vill minnas att ägaren är medlem här. Funderar på att starta en konkurrent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det svenska projekt du är ute efter?
Berätta mer om vad du vill köpa eller sälja. Finns mäklare i USA som säljer riktigt bra hemsidor med hög inkomst som dem marknadsför endast via email utskick. Men då är priset $100,000+ per sida oftast. Var försiktigt med flippa, flesta där är ute efter information om hur andra tjänar pengar, inte många seriösa köpare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
De flesta större affärer går som en direktkontakt mellan en spekulant till en ägare. Är så jag både sålt och köpt alla domäner/sajter som handlar om sex och sjusiffriga belopp.
För svenska domäner/sajter under 100k är WN smidigt även om 90% av trådarna är (ursäkta ordvalet) rent ut sagt bajs som försöker säljas. Internationellt använder jag flippa.com där man dock alltid löper risken att drunkna i blackhattade dussinförsäljningar. Saker säljs av en anledning, i nästan alla fall för att säljaren tror det är mer lönsamt att sälja än att driva. Du behöver alltså hitta de få som säljer på grund av tappat intresse, behöver kapital, personliga skäl eller liknande för att göra en bra affär. Vad letar du efter? Man får betala premium om man är uppsökande köpare istället för att kolla annonserande säljare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Anger man att man tjänar mycket på det och bevisar det, så kommer många icke seriösa att fråga efter många detaljer. Sedan är det bara tidsfråga innan 10 liknande produkter dyker upp inom samma område. Många utan kreativitet på nätet, handlar nog mer om att bevara en viss marknad hemligt än rädsla, annars minskar intäkterna snabbt på grund av konkurrensen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
exempelvis Länia: http://lania.se/?post_type=foretag&s...ning=&sregion= |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad anser ni om Sedo? Kommer sälja en icke svensk domännamn och gillar att de tar ut avgiften i efterhand istället för som Flippa tar i förhand.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|