FAQ |
Kalender |
2015-12-25, 20:30 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
I många branscher behöver man sitta på ett lager 30-90 dagar innan man får betalt för dem. Jag undrade vilken typ av finansiering som är bäst.
Personligen är min favorit kontokredit, men sedan vet jag inte så mycket om krediter och lån. Men det verkar rätt bra då man kan fylla på lite hur som helst, samt förbruka den hur som helst. Vad tycker ni som har mer erfarenhet? |
||
Svara med citat |
2015-12-25, 21:31 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bästa är checkkredit / overdraft, då betalar du lägre kontraktsränta för kreditlimit sedan räntan på det du använder sedan.
Vilket ofta blir billigaste lösning, en annan lösning om bank inte vill ge dig är fakturaköp eller fakturabelåning. Men högre kostnad för dig. |
||
Svara med citat |
2015-12-29, 12:49 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
+1 på checkkredit för ditt behov.
-1 på fakturabelåning, är ofta billigare att ta blancolån. Om du känner dig säker på ditt bolag så är ägarlån ett alternativ. Då kan du ta ut räntan till egen ficka. |
||
Svara med citat |
2015-12-29, 18:22 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Större aktörer brukar kunna få fakturakredit. De stora elektronikkedjorna brukar kunna få kanske 180 dagars kredit från leverantören, vilket ger dem möjlighet att sälja produkten vidare innan de behöver betala leverantören.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2015-12-30, 17:06 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bästa sättet är att få förskottsbetalning av många kunder. Ingen ränta och strul med bankerna.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|