FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Letar efter en molnbaserad faktureringstjänst som kan hantera RUT/ROT fakturor och har ett tillval till en fast månadskostnad som prickar av inbetalningar. Har sett att speedledger har det men de faller bort då man inte kan knappa in personnummer på kunden när man skapar en faktura för att automatiskt få fram kundens adress. Vet att några företag har att man betalar 10kr per faktura, men det blir tyvärr för dyrt med flera hundra fakturor per månad. Någon som har tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Billogram, klarar de dina krav? De har rot och rut vad jag vet och har definitivt avprickning.
Oklart däremot är personnumerkravet. Annars kan du utvärdera wint. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Många bokföringsprogram har API:er man kan jobba mot. Kollar själv på en lösning som involverar inläsningen av bankgirobetalningar till Visma e-ekonomi genom deras API.
Lite hög instegströskel kanske, men de är åtminstone gratis (om jag inte räknar inte sin egen tid). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det kan vara värt för fakturabevakning, avprickning och automatisk påminnelse? Det enda du behöver göra är att hämta ut en bokföringsfil månadsvis, alternativt integrera ditt ekonomisystem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kommer ihåg nåt som hette zenoconomy eller nåt liknande. Svensk molntjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Fortnox med Noxfinans har detta. Osäker på automatisk ifyllnad av uppgifter dock men går ju att kolla med dem. Skapa fakturan och sen sköter de resten, inllusive avprickning för inbetalning samt att driva eventuella ärenden om påminnelse och inkasso. Kostar runt 7 :- eller nått (kommer inte riktigt ihåg), har man inte råd med det för att slippa all fakturahantering så ska man nog lägga ner sitt bolag
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Många banker tar betalt för att skicka information om inbetalningar. Det kan kosta 2 kr. / transaktion. Så att det är 10 kr låter inte i mina ögon som någon större problem. Du kan ju även lägga på detta i någon typ av fakturaavgift.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|