FAQ |
Kalender |
2016-06-03, 14:06 | #21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Glöm det, hundarna kan med 99% säkerhet hitta det ändå (samma sak gäller alla som tror att folie skyddar från röntgen - det gör det inte). Såg det på TV för några kvällar sedan då en äldre kinesiska försökte smuggla in cash in i Australien med ovan nämnda metoder.
|
||
Svara med citat |
2016-06-05, 07:16 | #22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På tal om att ta med sig pengar från t.ex. Malta.
Vore det inte bättre att bara investera i fastigheter i Malta och låta hyresintäkterna gå in på ett bankkonto i Malta till vilket man har ett kort? bankomatkort = pengar Så länge man inte är bosatt och skriven i Sverige ser jag inga som helst hinder för detta. Kan ha kort hos 5 olika banker Det hjälper också att många ehandelsbutiker låter en betala med paypal. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-06-05 klockan 07:19 |
||
Svara med citat |
2016-06-05, 07:24 | #23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Patrik, vad är det för skatt och avgifter som gäller om du äger och hyr ut fastigheter i Malta som privatperson?
I Sverige är det inte lockande, vad jag förstår så kan du bara hyra ut en viss procent av ett hus du äger och sedan har den som du hyr ut till rätt att bo kvar där besittningsrätt efter ett tag + höga skatter och avgifter att inte tala om att man inte får ta ut hur mycket man vill i hyra. Får heller inte glömma det där med att man måste betala månadsavgift och inte äger lägenheten 100% i Sverige. Investerar du själv i bostäder som genererar hyresintäkter? |
||
Svara med citat |
2016-06-05, 11:05 | #24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
https://ird.gov.mt/services/reduced_tax_on_rent.aspx |
||
Svara med citat |
2016-06-06, 11:09 | #25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Står på länken du gav att om man inte frivilligt betalar denna skatt på 15% så får man betala 35% plus andra avgifter. Kanske bör man ha fastigheterna under företaget och skatta hyresintäkterna som företagsvinst, blir mycket mindre. Om det nu är möjligt. |
||
Svara med citat |
2016-06-06, 11:26 | #26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
"Does this rate apply to companies? If yes, where is such income to be allocated? This rate applies also to companies. Every company resident in Malta has to allocate the distributable profits resulting from such income and on which 15% tax has been paid, to the final tax account." https://ird.gov.mt/faq/rentalfaq.aspx Så hjälper inte dig ändå, frågan är vad som händer om man lägger ägande i utländsk trust och pengar går utanför Malta. Malta har i princip ingen möjlighet kräva in pengar om dom inte vill försöka driva i dyr internationell rättsprocess. Stora frågan är om dom kan beslagta fastighet eller inte istället. Men som sagt flesta hyr ut svart ändå på Malta. |
||
Svara med citat |
2016-06-06, 20:11 | #27 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi är ett stort gäng affiliates/webbentreprenörer nere på ön. Skrik till när du är nere.
|
||
Svara med citat |
2016-06-11, 20:18 | #28 | |||
|
||||
Medlem
|
haha, alltså chansen att du blir anfallen av en galen maltes är större än med en haj , mitt tips som själv bott i Malta 3 år är, åk ditt och njut av livet
|
|||
Svara med citat |
2016-06-14, 01:12 | #29 | ||
|
|||
Nykomling
|
Malta är underbart och kryllar av internetentreprenörer och SEO-folk i en avkopplande och varm miljö!
En vanlig dag på Malta börjar med en kaffe och ett dopp i havet tillsammans med andra "hemma jobbare" innan man går hem och sätter sig för att skriva lite kod Välkommen! |
||
Svara med citat |
2016-06-23, 18:25 | #30 | ||
|
|||
Nykomling
|
@Jontz och @rasmuskjellberg
Tusen tack för infon! Låter som att jag borde flytta redan imorgon! Hör av mig när jag är nere |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|