FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon .com domän som består av 2 eller 3 bokstäver som är ledigt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ytterst tveksamt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
sex.com kanske
![]() allvarligt sa har jag valdigt svart att tro det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tre letters är väl möjligt?
Har faktiskt inte kollat igenom om alla kombinationer är tagna. I värsta fall så säljs det väl någon för ett billigare pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Borde la inte vara omöjligt att skriva ett script som kontrollerar ifall det finns någon domän med 2 eller 3 bokstäver som är ledig. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
2L och 3L .com brukar vara "omöjligt" att hitta lediga. 3L/C .com -går- att hitta ibland men det är fortfarande sällan de är lediga. 3L/C .net är däremot inga problem. Köper du domäner i "andrahand" så går det mesta att hitta men då är prislappen för 2L .com "alltid" $XX,XXX samt $X,XXX-$XX,XXX för 3L .com.
Priset varierar dock väldigt mycket beroende på vilka bokstäver det handlar om. SVT.com har tydligen sålts för 13.500 USD, VIP.com för $600,000+$400,000 samt GED.com för $150,000... Men det är undantag som du förstår.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vid en liten kontroll strax innan jul fanns ingen com-domän ledig för registrering som var tre eller två tecken. Jag vill minnas att någon kombination var "pending delete" - men jag är osäker.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaren grabber då kommer nästa självklara fråga....hur många domäner är lediga med 4 bokstäver da?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En och annan IDN-domän finns säkert ledig under .com Sedan om man ska definiera detta som en "äkta" 2-bokstävers domän eller ej, det är en helt annan fråga...
4-bokstävers .com finns. Jag hamstrade på mig ett tiotal .com för inte så länge sedan i alla fall. /S |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|