FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har hört någonstans att mappar etc ska ha understräck medans filnamn ska ha bindestreck.
Försökte leta bland mina sidor men jag hittade inte vart bara... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Såhär ska adressen se ut:
http://www.domain.com/detta-aer-mitt-soekord/ I alla fall om man lyssnar på tips från W3C och sökoptimerare världen över. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta med .php och .html är ju lite konsigt i så fall. För det går utan problem att få filändelsen .html istället för .php om man har tillgång till webbservern. Går sokmotorerna på detta då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Google hanterar underscore som ett indexerbart och sökbart tecken, medan andra sökmotorer gör tvärtemot. Varför gör då Google denna skillnad? För att hjälpa programmerare som använder detta i sina sökningar runt programmeringsspråk där underscore krävs i frågan (koden).
Google kommer att titta på din URL och ta in helt andra faktorer när de avgör di n hemsidas relevans. Hur det än är så är det många dokument som får mycket bra ranking utan hänsyn till URL:n. Vi har tidigare använt underscore i subdomäner men har sedan en tid tillbaks slutat använda detta och istället använder vi bindestreck som hanteras som ett mellanslag hos Googles sökmotor. (MM) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kom även på att för att ni ska se hur detta fungerar i verkligheten så kan ni söka på underscore "_" och bindestreck "-" i Google. Om det stämmer det jag säger så bör ni få upp ett antal resultat när ni söker på "_" och inga resultat när ni söker på "-".
Ett ganska bra och enkelt sätt att se vad Google och andra sökmotorer indexerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() När man söker med "_" När man söker med "-" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Det kan ibland straffa sig med bindestreck i domänen (där understreck för övrigt inte fungerar alls). Passa er för att låta domänen innehålla just den nyckelfras ni är ute efter, t.ex. http:// www.snygga-stolar.se för sökfrasen [snygga stolar].
Jag har en domän som nu efter två år, och ett flitigt inlänkande fortfarande inte lyckas ranka på tvåordsfrasen, men som placeras riktigt högt på det ena ordet (typ [stolar]). Samtidigt klarar den sig fint på mängder av andra sökord, varför jag bara kan misstänka att Google har någon typ av filter mot exakt de ord som finns på båda sidor bindestrecket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Validating
|
-=mellanslag
_=tecken Skulle personligen köra helt utan med min erfarenhet, ser mindre SEO:at ut. Lika stort värde dock. Gör det som är mest naturligt och undvik flera - eller _. Dock skulle jag i katalogstrukturen/filnamn använda minus (-). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() Om du gör en sökning på enbart udnerscore utan någon annan text så ser du att Google hanterar det som ett tecken. Försök sedan samma med bindestreck (vilket även hanteras som minus) och du får inga resultat. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|