FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Hej
Att prata skit om konkurrent, vad och hur är inställningen till det från er som är medlemmar och besökare på denna sida? |
||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Prata skit om en konkurent är enlig min syn en DÖDSSYND du uppfattas inte som seriös av din kund. Jag drar mig för att handla av en som snackar skit man kan möjligtvis antyda vad man tycker men vinner alltid på att låta bli att göra det (kan vara svårt att låta bli) Dessutom har skitsnack en märklig förmåga slåtillbaka AVSTÅ!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Instämmer med föregående talare... Absolut!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Instämmer även jag med de föregående.
Tvärtom vill jag nästan säga... Om du har konkurrenter vid en affär, försök ta rätt på varför kunden överväger att göra affärer med någon av dem. Dvs vilka egenskaper/produkter/lösningar/tjänster de har som gör att kunden tycker de är intressanta. Det ger dig mycket information om vad kunden uppfattar som viktigt vid en affär. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
att prata skit om en konkurrent är ingen bra idé, jämför i ställer din produkt och konkurrentens produkt med varanda och förklara varför du anser att din produkt är bättre fråga kunden om det är någon du inte har som kunden önskar och se om du kan lösa kundens behov.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan som sagt bara med tidigare inlägg.
Det tragiska är det oftast är småföretagare som gnäller emot sina större konkurrenter, vilket i mitt tycke är att skjuta sig själv i foten eftersom jag som konsument tycker att detta är löjeväckande. Men oftast så har det väl med jantelagen att göra. Dock så tycker jag att man skall kunna ventilera sina åsikter på exempelvis olika forum, dock så bör man inte rikta in sig på ett specifikt företag utan vara generell i sin eventuella kritik alternativ beröm om de har lyckats med något bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Prata skit är en sak men när blir ärlighet skitsnack? Alla har sina brister och om en kund frågar om en konkurrent/branschkollega så svarar jag ärligt. Har de någon brist så naturligtvis nämner jag den precis som jag med samma självklarhet nämner deras fördelar. Det är min skyldighet anser jag. Kunden måste få avgöra själv utifrån fakta vem eller vilka de vill ha att göra med. Står jag och svamlar/pratar skit eller nekar att svara så har jag troligtvis förlorat kunden i det långa loppet.
Ärlighet varar längst sägs det ju. Tyvärr anser inte alla det - speciellt inte de stora kolosserna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Och, vill man inte ge sina konkurrenter gratis reklam ska man inte prata om dom alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Som Tbj säger ...Det slår ALLTID tillbaka mot en om man pratar skit. Låt bli även om du måste bita dig i tungan!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Westman:
Citat:
Det som inte fungerar är att bara vet lite, då kan du nämligen hamna i en liten besvärlig sits om du börjar prata om dem. Men mitt råd är, skit i konkurrenterna. Fråga som jag skrev i mitt tidigare inlägg vad kunden tycker verkar bra med dem och lägg upp din argumentation efter det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|