FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Några frågor till er som kan detta...
Skulle vilja veta om det finns banker som inte har några månadskostnader på sina inlösenavtal? Pratat nyligen med Euroline och de vill ha 200 i månaden +transaktionskostnader. betalar hellre lite högre procentsats på transaktionerna än en månadskostnad på 200:- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du är inte ensam om att efterfråga detta. Jag lyckades dock inte hitta någon när jag letade.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vill ni ha lägre fast avgifter (0kr) mot en högre transaktionsavgift bör ni kontakta PAY&READ (www.pay-read.se) .,..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har ingen månadsavgift. Samport tar 50 öre per transaktion, inga fasta avgifter, Handelsbanken i sin tur tar ytterligare 1:25, med endast en startavgift. Inga procentsatser eller nånting.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett par tusen tror jag det var.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Håller på att förhandla om inlösenavtalen nu, vill ha ett avtal som täcker både fysisk butik och e-butik, och detta är det jag fått från Handelsbanken, har dock inte fått nåt besked av Nordea ännu som vi för närvarande har i fysiska butiken, så jag har inte tackat ja ännu. Det är lite nytt att alla inlösenavtal skall förhandlas fram hos den lokala banken, inget styrs centralt längre, tydligen, så det handlar väl mest om att prata för sig. Problemet när man är etablerad på en mindre ort är att de aldrig gjort nåt liknande tidigare, finns ju inte så många e-butiker på mindre orter, så det kan ta lite tid innan man får ordentliga besked från banken. Nordea har t.ex. inte lyckats presa fram nåt besked på snart en månad... :angry:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan man förhandla med sitt lokala bankkontor om ett inlösenavtal? Som jag förstått det så måste man vända sig till Euroline eller Babs för ett inlösenavtal. Även om Euroline och Babs ägs av bankerna, så trodde inte jag att en enskild bank kunde tillhandahålla ett avtal.
Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde förklara för mig hur det verkligen ligger till. Jag har en liten sparbank. Om jag kunde förhandla med dem så skulle det vara guld värt. Jag har haft problem med både Euroline och Babs eftersom de envisas med att para ihop mitt företag med po*rrindustrin. Och det bara därför att massagestavar ingår i vårt sortiment. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|