Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-27, 09:44 #151
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
CD WOW! fungerar. Vi arbetar även med att lägga till product feeds...
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-04-27, 13:16 #152
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Amos Amos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 122
Ni har fortfarande inte kompenserat för den tid när CD-wow inte fungerade.
När gör ni det?
Amos är inte uppkopplad  
Oläst 2007-04-27, 14:18 #153
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Viktig information. På grund av stort intresse för våra tjänster har vi just nu långa svarstider. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet. Vi rekryterar exempelvis en ansvarig inom området samt utvärderar ny ärendehantering.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-05-11, 11:22 #154
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 129
Då ni inte svarar på supporten tänkte jag ta upp problemet här. Samtliga mina trackerlänker har slutat fungera för Firefox 2.0.0.3 (fungerar för IE6). Istället för att komma till aktuell sida så fås följande felmeddelande:

"Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.

Size of a request header field exceeds server limit.

Cookie: (borttaget)"

Som jag ser det är det ett ganska allvarligt fel då fler kan vara drabbade utan att veta om det. Vad beror det på?
Magnusson är inte uppkopplad  
Oläst 2007-05-22, 16:41 #155
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Nu kan jag glatt meddela att vi är back on track på supporten och att vi minskat ner våra svarstider till ungefär en arbetsdag.

Detta gäller främst de mail där vi kan besvara frågan utan att kontakta programansvarig. Hur varje annonsör hanterar supportärenden är olika, därför kan det ibland ta lite tid om ni har frågor kring viss grafik el. dyl.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-01, 16:01 #156
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Citat:
Tradedoubler är ett av de största svenska affiliatenätverken med en omsättning på 1,7 miljarder kronor 2006 och verksamhet på 18 europeiska marknader. Tradedoubler fungerar som mellanhand mellan annonsörer och medier och Sverigechefen Fredrik Sellgren är inte orolig för blockerade cookies, även om han medger att det finns fördelar om de inte blockeras.
– Cookies är bra för att kunna spåra besökare och få bättre matchning på annonseringen. I vårt fall medger det också att mindre och medelstora sajter kan tjäna pengar på sina sajter vilket leder till ökat utbud för konsumenterna. Vi är dock inte beroende av att kunna lagra tredjepartscookies för att följa upp resultat, utan vi arbetar sedan en tid tillbaka i huvudsak med förstapartscookies och även om dessa skulle blockeras finns det andra lösningar för att spåra försäljning.
http://internetworld.idg.se/2.1006/1.110395

Även om ni endast sätter förstahands-kakor så blir problemet med Cookies som spärras och automatiskt tas bort av användarna blir bara större och större. För oss affiliates innebär det minskade intäkter. Nu undrar jag vad TradeDoubler gör för att säkerställa att vi affiliates får betalt. Jag undrar också om det är någonting som vi affiliates kan göra för att problemet skall minska.

Finns det möjlighet att ni generellt kan öka ersättningen till affiliates för att kompensera för bortfallet?
Blackex är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-08, 10:40 #157
eddman eddman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 31
eddman eddman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 31
Citat:
Originally posted by Blackex@Jun 1 2007, 16:01

Även om ni endast sätter förstahands-kakor så blir problemet med Cookies som spärras och automatiskt tas bort av användarna blir bara större och större. För oss affiliates innebär det minskade intäkter. Nu undrar jag vad TradeDoubler gör för att säkerställa att vi affiliates får betalt. Jag undrar också om det är någonting som vi affiliates kan göra för att problemet skall minska.
Finns det möjlighet att ni generellt kan öka ersättningen till affiliates för att kompensera för bortfallet?
mycket intressant att få svar på detta. så vad säger ni tradedoubler?
eddman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-08, 17:37 #158
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler använder flera olika sätt att spåra händelser. Att använda cookies är en lösning, men om vi märker att det inte fungerar så använder vi både sessionbaserad återkoppling samt en lösning där vi tittar på IP-adress samt UserAgent.
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-11, 16:31 #159
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
1)Sessioner baseras också på cookies, så där förstår jag inte vad du menar...
2)På företag sitter ofta alla på samma IP-adress och har samma UserAgent...

Men oavsett detta så måste ni väl hålla med om att det finns ett borfall? Det låter på dig som om ni inte uppfattar detta som ett problem.
Blackex är inte uppkopplad  
Oläst 2007-06-21, 07:18 #160
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Detta tyder på att ni är medvetna om problemet. Hämtat från er hemsida.

Citat:
If you are running Norton software (anti-virus, cookie-blocking or ad-blocking software) add 'tradedoubler.se' to the allowed domains list for cookies. Please consult your manual for further information. This will resolve the problem in most cases.
Min egen gissning är att så mycket som 10 - 20 % av alla användare blockerar era kakor medvetet eller omedvetet, vilket gör att vi affiliates inte får betalt. Det tycker jag att ni borde kompensera oss för.

Och försök inte dribbla bort genom att säga att ert system fungerar utan kakor, för det gör det inte. Jag vet mycket väl att tradedoubler anropas via en osynlig gif på sista sidan i köpprocessen. Men om användaren inte har en tradedoublerkaka så kan ni ju inte ni veta var klicket kom från, och därmed kan ni inte betala till affiliaten - utan har möjlighet att behålla pengarna i egen ficka.

Men det där har ni säkert bra statistik på. Hur många köp sker utan att ni vet vem som var affiliate? Borde ni inte dela ut dessa belopp (som säkert är väldigt stora) till era affiliates?
Blackex är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017